15 august 2007

Suzy siger: Pissesur


Ovre hos Bo er det pissesureuge. Den gælder kun i uge 33 og på søndag skal man sige undskyld.

Uden at vide det, var jeg sådan set allerede gået igang da jeg skrev om pølserne, den anden dag. Ikke at jeg var sådan rigtig "sur", men mere bare sådan "brok-agtig". Og det er vel en god opvarmning til Pissesureuge. Siden er det bare gået ned ad bakke.

Slap af, hvor har det været mega-nederen at komme på arbejde igen efter ferien. Mandag sad jeg dér, med 4 skærme, eller hvor meget det er jeg har, og stirrede og stirrede og kunne ikke huske hvad det var jeg skulle. "Jeg dør, jeg dør" skrev jeg på Messenger til en ven/kollega. "Jeg ligger henover bordet med hørebøffer på, og stikker Gajoler ind i kinden, mens jeg langsomt dør".
"Men dog?" skrev han.
"Ja" fortsatte jeg "Jeg har overvejet at kaste mig ud foran Metroen og gøre en ende på det. Hvis ikke det var fordi jeg er blevet så tyk, at Metroen ikke længere kan skære mig over, men nok nærmere, ved kollision, ville lave et stort gummi-bump og køre af sporet".
Eftertanke: "... hvorved 215 andre mennesker ville blive dræbt, og jeg ville blive endnu mere deprimeret".

Der var ikke megen hjælp at hente i den anden ende. Han var også nede.

Nå, men så oppede jeg mig og tænkte "Jaja, den første dag er da svær, NU må vi være lidt optimistiske!" og så tog jeg på arbejde tirsdag. Det gik da helt galt.

Efter 3 ugers fravær måtte jeg konstatere, at de mangfoldige og irriterende småfejl (der fuldstændigt unødvendigt gør mig arbejde temmeligt nervepirrende og amatør-agtigt) der var, da jeg tog på ferie, ikke alene IKKE er blevet udbedret, men i flere tilfælde er direkte forværret.

Kl. 18 fik jeg en total nedsmeltning og begyndte at skrige ad en kollega (der efter aftale blot agerede "Firmaet" så jeg havde noget at skrige ad, men han var alligevel helt hvid i hovedet da jeg var færdig) og en halv time senere kom jeg til at tude lidt ned i min aftensmad. Og der var stadig 6 timer tilbage af min aftenvagt.

Så fik jeg ideen til at brygge den dér post sammen om mit livs soundtrack, og det hjalp så lidt på humøret at finde musikken og links og sårn. Dét lavede min intelligens så, mens min nedslidte sjæl arbejdede videre.

OG så er jeg sindssygt stresset over, at vi ikke har fået arbejdet på vores hus i ferien. Ikke en skid har vi lavet, rigtigt. Så i går formiddags tog jeg arbejdstøj på og gik bananas. Jeg har en havegang nede i haven, der bare skulle have belægning på - SKULLE. Så blev jeg den ondelynme så stædig at jeg tog nogle mega-fliser der ligger i den gamle indkørsel. Gravede dem op, løftede dem op i trillebøren (der kun kunne bære een ad gangen - hvor tunge er de så?) og vaklede om på den anden side af huset og ned bag i haven med bør & flise. Her rettede jeg havegangen af med en skovl, stædigt, mens sveden drev, og så lagde jeg flisen. Det gjorde jeg så 5 gange.

Da jeg havde lagt dem allesammen var jeg utilfreds med den linie de lå i, så jeg lagde dem allesammen om. Nu ligger de bare edderlækkert. (Og jeg har edderondt i lænd og hænder, men det er det hele værd).
Og så var det, at jeg tog på arbejde.

Og så var jeg spændt på hvad min mand ville sige til havegangen. MEN JEG KAN SE at han godt nok har slæbt en køkkenstol ud på den terrasse hvorfra min nyanlagte havegang udgår; men han har så sat sig med ryggen til, 100% optaget af (jeg kender ham) at få den sidste aftensol i ansigtet. Hvorfor ved jeg alt det? Fordi stolen stod der i regnen i morges. Og han har ikke set en døjt. Og så blir jeg også pissesur over, at jeg blir sur over, at han ikke har set det. Hvor gammel er jeg lige? 5? Jeg gjorde det sguda for min egen skyld, og JEG har jo lissom set det. Grrrr.

Anyhoots. I dag går jeg bare ud og graver resten af mega-fliserne op. For jeg er så pisse-sur at jeg trænger til noget at rive i. Noget pissehårdt der gør pisseondt. Ahhhhhhh!

Suzy Q
- u-HA det var godt! :)

4 kommentarer:

Uden Relevans sagde ...

Hvordan går det med stuebordet der var gravet ned?

Stadig knust af grin over det.

Suzy Q sagde ...

Nu gjorde du mig lige pissesur igen ;)

Stod faktisk og gloede på den i går. Dumme bordplade.

Sifka sagde ...

Av, av, hvor er det slemt, men du er da kommet nogle skridt videre, også mod millionerne, kan jeg se.
Kommer der billeder af havegangen?

Lommen sagde ...

Hahaha!

Åh, hvor jeg dog kender den dér med, at man faktisk bliver mest sur/frustreret over, at man bliver sur (og samtidig selv synes, man er møgbarnlig og nærtagende)...