15 august 2007

Suzy siger: Mit livs soundtrack-ish

Nå, så hørte vi lige 4 minutter af noget på Den Hemmelige Radio der hed "Mit Livs Soundtrack" og så spurgte Sukkermåsen mig hvilke sange der skulle være på mit livs soundtrack. Så jeg havde egentlig tænkt mig at skrive et indlæg om dét. Men så faldt min vej lige forbi Lars på http://lgp.smartlog.dk og så var der allerede noget igang. Så den nuppede jeg:

01 .:. a song from your early childhood:
”Hands up. Baby hands up. Give me your love, gimme-gimme your love, gimme-gimme. Hands up. Baby hands up. Give me your love, gimme-gimme your loooove, gimme-gimme. All your looooooo-oooooooove - all your loo-oo-oooove. *daun-daun-daun-daun*. Min smarte, unge mor havde købt den på single. De hed vist Ottowan. Her er de, dog med et andet nummer.

OG ikke at forglemme: "Save your love" med Renee og Renato. Jeg kunne begge sange 1000% uden ad. Men hvad jeg sang om.. deeet var jeg ikke helt klar over.

02 .:. a song that you connect with your (first) big love:
Vi havde ikke tid til at høre musik sammen *host* han var ikke den romantiske type, men jeg var engang forelsket i Miki, Allan og Jarmo på een gang, og der hørte jeg meget ”You spin me right round, baby right round, like a record baby, right round, round, round.” Dead or Alive.
Hvis vi taler min nuværende big love, så er den sang vi mødtes over, og som han senere (tilfældigt) friede til: Red Hot Chili Peppers "Give it away".

03 .:. a song that reminds you of (a special) vacation:
Lisa Stansfield "All around the world". Min engelske kæreste gav mig LP'en da jeg tilbragte ugen mellem min 18 års fødselsdag og nytårsaften hos hans familie i London. Jeg hørte den til den knækkede. Så for to år siden købte jeg albummet igen på CD - og nu ligger noget af det på min telefon. Haha.

04 .:. a song that you are bit ashamed to tell that you like it:
Eh? *tænke....* NÅJO: Noget Shakira. LOL :D

05 .:. a song for lovesickness:
"The mess we're in" PJ Harvey & Thom Yorke, hvis det er av-for-sat'n-typen af lovesickness.

06 .:. a song that you have probably heard the most in your life:
u-HA den er svær! Hele mit LIV!? Altså, i en periode hørte jeg edderhylme meget Depeche Mode's album "Some Great Reward" (som er og bliver det bedste fra deres hånd). Men de sidste 4-5 år er den ene sang jeg nok har hørt flest gange helt sikkert Lambert, Hendricks and Ross: "Twisted".

07 .:. your favourite instrumental:
"Pick up the Pieces", Phil Collins Big Band. Slap AF, det er fedt, mand! Ren energibombe.

08 .:. a song representing your favourite band:
"C'mon Billy" PJ Harvey - igen.

09 .:. a song in that you find yourself or feel understood:
Altså en rigtig Suzologisk sang? Både på musik- og tekstsiden... ? Hm....
Lauryn Hill, "I used to love him (now I don't)". Jeg kunne desværre ikke finde den på nettet så I kunne høre den, men her er teksten. Men den er bedre sammen med musikken.


10 .:. a song that reminds you of a certain event (and what it was):
"Darling Nikki" med Prince. Og det siger jeg ikke... *hehe*. Jamen I kan lisså godt droppe det. Jeg siger det ikke.

11 .:. favourite rap/hiphop song:
Den er svær. Der er virkelig meget fedt. Men sådan minde-agtigt må det være
Ice Cube "When will they shoot" fra The Predator.


12 .:. a song you can relax to:
Mew, "Symmetry". Fantastisk. Men at sige at jeg kan slappe af til den er nok så meget sagt. Jeg bliver altid helt fuldstændigt revet med.

13 .:. a song representing a very good time in your life:
"Groove is in the heart" Dee Lite. Den holder stadig MAX! Den bedste tid... sådan, ungdoms-wise. Jeg var DJ på fuld tid og spillede og dansede og festede altid. Yir!

14 .:. favourite song at the moment:
Eagles of Death Metal "I want you so hard".


15 .:. a song you’d dedicate to your best friend:
Øhm... jeg har flere bedste venner. Men en god vennesang kunne være...
Aretha Franklin, "A rose is still a rose".

16 .:. a song that nobody (except you) wants to hear:
Den er faktisk nem! Malcolm McLaren's rock-udgave af div. store operastykker. Jeg elsker simpelthen hans Madam Butterfly, men ingen andre end mig kan holde ud at høre på det :)
Man skal have tålmod og vente på arien. Jeg siger det bare. Glem billederne i den latterlige video, de forstyrrer bare.


17 .:. a song you really like because of its lyrics:
u-HA der er mange! Jeg er tekst-nørd og kan nærmest alle sang-tekster udenad. Men jeg kan rigtig godt lide "Jolene" skrevet af Dolly Parton herself. Og jeg kan rigtig godt lide sangen i hendes egen udgave, men sandelig også udført af The White Stripes.


18 .:. a song you like that’s not in your language nor in english:
"Sag det igjen" Lisa Nilsson

19 .:. a song to let aggression out:
Fuldstændigt uforlignelige "Killing in the name of..." Rage against the machine. Når vi fester smadrer jeg stadig både mig selv og hele stuen til det nummer. Jamen det gør jeg.
Og så er der jo også Nikka Costa "Hope it felt good" (som desværre ikke er på profilen).


20 .:. a song that should be played on your funeral:
"Kamikaze", PJ Harvey. That'll make'em jump ;)


21 .:. a song that you’d say is one of the best of all times:
Ahrr slap af, det kan man ikke sige en skid om.
(Men jeg kan rigtig-rigtig godt li' "My Sharona" med The Knack).


Suzy Q
- det var sjovt! Men jeg synes at meme't manglede nogle essentielle spørgsmål. Dem ta'r vi en anden dag.

8 kommentarer:

Regitze sagde ...

jeg elsker også Malcom McLarens Madame Butterfly!
elsker!
så højt, at det var den, jeg valgte vi skulle høre i Verona. og hvor blev jeg skuffet. arien er møj bedre i McLaren.
gemmer lige linket til en regnvejrsdag. tusind tak, Suzy!

Suzy Q sagde ...

Pingvin: nej nu HAR jeg aldrig!!! :)
Hvor er det vildt at vide, at der er andre end mig, der kan høre den slags. Jeg har faktisk købt cd'en for nylig - så nu har jeg det hele lige ved hånden. "Carmen" er også helt fantastisk!

Regitze sagde ...

jeg skal ud og købe en plade! faktisk kender jeg kun Madame Butterfly, som jeg havde på en minisingle engang i firserne. men jeg kan den udenad inden i hodet.
du har simpelthen sat en grille igang, do:)

Uden Relevans sagde ...

Sex Pistols: Never Mind the Bollocks

Det er partypladen over dem alle.

susling sagde ...

Host, bare en støvet hilsen fra en vist nok - jeg får ikke blogget en skid-grusgrav:

My Sharona........jajajajajajajaj....
også min ynglings allerbedste One hit wonder! PJ. Harvey kan vi så til gengæld diskutere....

Suzy-Hang-Around sagde ...

JA! McLarens 'Madama Butterfly' er for skøn, havde helt glemt den. Har ikke hørt den siden jeg sløjfede vinyl. I forrige årtusinde, suk.

Suzy Q sagde ...

susling: Ma-ma-ma-maaaaaaaah Sharona!

SHA: Okay, McLaren var så den sidste jeg havde forestillet mig, at folk ville reagere på :)) hvor FEDT!

Albummet hedder "fans" og fås på cdon.dk for sølle 69,-
Og som sagt: Carmen er også vildt god. Vildt!

Suzy Q sagde ...

mofling: Dig og dine sex pistols... tsk tsk ;)