04 august 2007

Suzy siger: Jeg var i Provence (igen)

Når sommerferien starter med, at der aftenen inden afrejse lige drysser en dobbelt regnbue forbi... så har man på fornemmeren, at det blir godt.

Jeg trængte i dén grad til at få benene opad, så jeg tog mine fusser
og tog dem med på ferie.
Her ligger de på fifaen - helt au naturelle - og kigger på udsigten fra stuen i feriehuset.
Gider du lige.

Her er mine pusselanker på gåtur i Cotignac, hvor de lokale charmører får sig et slag kort.
Her står jeg på de og kigger lidt ned over den pool, hvor de lå og plaskede rundt hele ugen


Herunder er de på udflugt i hverdagssandaler, hvor de kigger på et vandfald
inde midt i landsbyen
Moustiers Sainte-Marie.
Jeg tror, at de gerne ville derned og soppe, men mit hoved var rundtosset af at kigge ned,
og sagde ellers tak.

I landsbyen havde de også en rigtig korsridder-kirke. Den havde stået der så længe, at en sparsommelig sjæl havde tænkt: "Vi sparer lige en ydermur"
og havde bygget sit hus sammen med kirken.
Hvor meget tror I dét larmer i soveværelset, når klokkerne ringer søndag morgen?

De havde også en fransk Grand Canyon - Gorge du Verdon.
Broen henover er i virkeligheden ret stor. Så...



Og herunder har konvolutterne fået lov til at komme med til sidste-aften-middag hos vores værter, i guldsandaler. (Konvolutterne, altså. Ikke værterne, de havde deres egne sko).
De var meget imponerede over at der fandtes så store muslingeskaller (konvolutterne, altså. Ikke værterne, de ser på skallen hver dag).


Og ellers fik de ømme plader ellers al den saltvandspool, sol og creme som de overhovedet kunne konsumere. Nu er de glade igen.

Og min sjæl synes også lige, at den fik sådan cirka 15 liter balsam. Så nu er der tanket op. Kom an, krusninger.

Suzy Q
- les pieds heureuxes. (eller noget)

6 kommentarer:

Sifka sagde ...

Hallo, hvor smukt og velkommen tilbage. Du er vist så heldig at du just returnerer samtidig med at sommeren endelig rammer landet:)

Maria sagde ...

Double up på regnbuer - dét er bare magisk !

Uden Relevans sagde ...

Dejligt du har haft en god ferie min starter nu......:)

Lizelotte sagde ...

...næh PROVENCE .... er bare magisk ... suk...

Carina sagde ...

Fine pusselanker i fine omgivelser

mariahønen sagde ...

Det lyder til at have været en skøn skøn tur. Og du har ret broen ved Gorge du Verdon er pænt stor - fedt sted.