29 august 2007

Suzy siger: Får aldrig grønne fingre

Jeg har holdt / holder weekend i går og i dag, for jeg skal på arbejde i weekenden.

I går flyttede jeg pæretræet. Jeg plantede det for 2 år siden og det har bare aldrig haft det godt. Så kom naboen en dag og sagde: "Jeg fjerner lige det værste Hassel der rager ind over jeres plæne" hvorefter han nærmest fjernede det hele, hvilket medførte, at vi nu føler os helt udsatte og nøgne nede i den del af haven.

Så jeg rykkede pæretræet dérned. Det var pærenemt, viste det sig, for det havde ikke engang slået rod (omend det dog ikke ligefrem er gået ud). Måske er det fordi jeg, af god vilje, fyldte plantehullet op med spagnum, da jeg plantede første gang? En mistanke sniger sig ind på mig, der har noget at gøre med noget jeg engang hørte, om planter der kan lide sure bunde, og planter der ikke kan. Jeg har aldrig rigtig forstået det. Men nu står pæretræet altså og lægger an til at dække over hassel-hullet ind til naboen - til næste forår. Og i almindelig jord.

Ellers består mine have-færdigheder mest i at flå ukrudt op. Jeg er meget tålmodig og stædig i den forbindelse. Så hele mit krydderurtebed fik en omgang, for en jordbærplante havde sneget sig med ind, med min mors Løvstikke, og siden havde den overtaget hele bedet så krydderurterne stod og hev efter vejret. Jeg var jordbær-terminator og nu er det hele fint. Og min nye orange-timian har fået en plads.

Roserne er gået igang med at blomstre for 3. gang denne sommer, men der er så hamrende efterårsagtigt udenfor, at jeg her til morgen har været nødt til at tænde fyret og lukke op for 2 radiatorer. Det er langt ude, mand!

Suzy Q
- i dag har jeg ondt i baglårene

4 kommentarer:

Sifka sagde ...

Jeg er lidt misundelig på din jord, må jeg indrømme, måske ikke lige din,´men jord i al almindlighed.

Din appelsintimian dufter den orange eller...

God aften herfra:)

PS. Jeg spør osse lige til bordpladen??!

Suzy Q sagde ...

Sifka: Ja, den dufter faktisk lidt orange.
Bordpladen? Tænk at du TØR!! *skumle*
;D

Pedrsn™ sagde ...

hmmmm bordplade.. hva det nu?

BordpladeProbs er mit speciale.. Læg hvide kakler på hele lårtet! ;)

var det ren spagnum . du ve lissom fra pose? Det er skutte godt .. Kun ren muld(jord)... does the trick .-.

(( :b :S :X ka det ses - at jeg har sms´t mæ mindreårig streetwizz søster? Cool Mann.. Jøp! total krea skrivesprågg dér)) Elsker folk tror man er en spazzer til at stave - når man fakkertaget ikke er det ;)

WORD out.. knuzkramz

Suzy Q sagde ...

Pedrsn: Ja det var fra pose. Med myrer i. Nu står det så i almindelig jord.
WORD!