10 august 2007

Suzy siger: Feriens sidste krampetrækninger

NÅ. I ved jo godt at min mand Sukkermåsen er en selskabspapegøje ud over alle grænser. Så lige så snart vi var hjemme fra Frankrig, så skulle vi til barnedåb. Og overnatte ude. Og hjemme skulle vi så have Søster Æblekind og Svogeren på grill og dvd. Sådan gik søndag og mandag.

Tirsdag morgen sagde jeg "Hvad kunne du tænke dig at lave i aften, så?"
"Jamen" sagde han og vred sig "det kunne bare være meget rart at se nogle mennesker".
Mig: "IGEN?"
Ham: "Jamen.." *piv-piv* "det er bare fordi vejret er jo godt, og hvornår bliver det mon det igen? Og vi havde også lovet nogen at komme ud i haven til drinks og så kunne det bare være i dag, og så kunne vi bare lige sende nogle sms'er og så kunne folk selv lige ta' kød med og så køber jeg bare lige ind og så.. "
Mig: "JAJAJA okay!" Phew hvor kan han plage, mand.

6 timer senere havde det hele grebet om sig og der var fuld tryk på med 10 voksne og én 3-årig til middag. Kagl kagl kagl og kød blev ristet og vin drukket og fade rakt over bordet. Min blondane i maximalt hygge-gear og smukke venner med smil på læben i fuld palaver.

Så kom der pludselig en flok mojitos og daquiries flyvende. De sidste gæster smed vi ud kl. 4 om morgenen, efter at vi havde spredt alle cd'erne ud over hele stuen og rykket spisebordet godt ind til siden. Jamen det kommer man bare til, når man holder hit-parade og danser som vilde dyr. Jeg sang hele China Girl med lukkede øjne og min imaginære håndholdte mikrofon helt tæt på munden. *christ*.

Til mit forsvar skal det siges at jeg havde suget GT'er som om jeg fik en tusse pr stk - eller... om det er et forsvar, det ved jeg faktisk ikke... Men unter alle omständichkeiten så nåede jeg en grænse og der var tyrkisk badstue-varmt i stuen og jeg var stiv og træt.. så. Det sluttede og kl. 4 er vel også sent nok. 10 myggestik fik jeg, og jeg var endda smurt ind i DEET fra top til tå. De satans myg.. mit blod må bare være jordbærvand.

Hold. da. kæft. hvor var jeg træt om onsdagen. Vi formåede at køre i byggecenteret og købe noget maling og noget (igang med at shine Sukkermåsens kontor op. Han skal have lys derinde nu. JA - rigtigt lys, lissom når man bare trykker på en kontakt og *bling*. Vi har også kun boet her i 2,5 år, men tiden flyver bare) og så var der ellers bare burgere og cola intranervøst. Noget kulørt flimmer på kassen og så ellers direkte i høet. Mand, hvor er man blevet gammel. En fest koster bare mere end et døgn i træthed!

Ellers er hverdagen ved at melde sig igen.. der er kommet materiale fra uni til det næste semester.. pyha.. det blir en drøj omgang. Altså det ser spændende ud, men jeg er bare stadig træt efter sidste omgang. Min ferie har bestemt været en uge for kort, og det ligger også helt fast at jeg næste år skal have en hel måneds sommerferie. Basta.

Arbejdet starter på mandag, lige efter en familiefest lørdag og en børnefødselsdag søndag. Lige nu gider jeg overhovedet ikke arbejde. Jeg har faktisk mange andre vigtige ting at tage mig til, ork mand.

Men når man kommer igang gider man nok godt. Ikk? IKK?

Suzy Q
- ikk?

4 kommentarer:

Regitze sagde ...

tjuhej Signora.
det er jo lige de fester (+ de intravenøse colaer og de blanke dage, der også må ha været tid til indimellem), der giver os blod på tanden til en efterårs-/vintersæson mere, iggå? der SKAL synges.
sejt, at du allerede har nået så meget boblende denne sommer, der slet ikke er slut endnu, som sådan:)

Uden Relevans sagde ...

Det er en af den slags fester hvor ens lever vånder sig når man tænker på den :o)

Suzy Q sagde ...

Regitze: jeg kom i tanke om det, lige da jeg læste hvad du havde skrevet: sommeren er jo ikke slut bare fordi jeg skal på arbejd' igen. Tak for påmindelsen :)

Morfar: PræCIS. Og igen er det spontane det sjoveste.

Anonym sagde ...

Nå... Her sidder man og regner med at blive nævnt. Og så snakker du bare om myg.

Løg!

Zoole