10 juli 2007

Suzy siger: 8-meme

Det er noget med at fortælle 8 ting om sig selv, og jeg er blevet tagget. Here we go... jeg har valgt temaet "underlig":

1) Jeg er ikke så meget for tomater. Der er sådan noget slim inden i dem!

2) Jeg tog engang min pony med ind i huset i mit barndomshjem og havde den lidt med rundt over det hele. Jeg mente kun at det var rimeligt, at når nu jeg vidste alt om hvor den boede, så burde den da også vide hvordan jeg boede. Da den satte en hov på trappen op til 1. salen, fik jeg dog den tanke, at det ville være meget svært at få den ned igen, så jeg stoppede dér. Mest fordi jeg var bange for at hesten skulle glide på trappen og komme til skade. Min pleje-storesøster fik dog noget af en forskrækkelse, da hun, siddende på tønden, åbnede toiletdøren og sagde "hvad laver du" og hesten stak hovedet ind. Nøj hvor hun skreg. Da min mor kom hjem sagde hun: "Suzy. Har du haft hesten inde i huset?" "Neeej" svarede jeg. Hvordan gør mødre den slags!? Kan de kigge lige ind i eens sjæl!? Nej. Men de kan se hov-mærker på køkkengulv-vinyl.

3) Nogle gange glemmer jeg hvor meget jeg elsker musik. Jeg savner heeeelt vildt de dage hvor jeg sang i et band. De hedengangne dage med Kelvin de Kline, der ved vores første koncert på Cafe Funke havde slåskamp blandt publikum mellem første og andet set. Rooock! - det var stort. Hver gang jeg husker hvor meget jeg elsker musik sætter jeg noget på, og straks lysner min dag. Næsten alle koncerter er gode oplevelser, også selvom musikken måske ikke er genial.

4) Jeg har et supermærkeligt job, der både er helt vildt offentligt og helt anonymt.

5) Jeg laver næsten altid fis og får folk til at grine, og samtidig er jeg i grunden et meget alvorligt menneske. Jeg griner ikke altid af ting jeg synes er sjove. Når jeg ser stand-up fx. griner jeg aldrig. Jeg vurderer mere vittighedernes sjovhed. Det er egentlig underligt. Jeg griner meget generelt, ellers.

6) Jeg har aldrig dumpet noget, men jeg har engang fået 7 i et fag, som jeg var ret vild med. Det var ikke sjovt. Jeg er vokset op med at få at vide at jeg ikke kan køre bil, mest fordi jeg er en pige og jeg fik ikke noget kørekort fordi jeg røg. Så jeg betalte det bare selv og bestod første gang i Kbh City. Det har stadig ikke overbevist mig om, at jeg kan noget.

7) Jeg har vildt gode venner, men alligevel har jeg ofte så travlt med arbejde og studie, at jeg prioriterer at ligge at glo op i loftet højere end at tage mig sammen til at se nogen venner - bare et par timer. Når jeg så ta'r mig sammen og gør det, er det altid vildt dejligt. Jeg er bare tit meget træt.

8) Jeg har engang pustet ild - som i: Jeg slugte tændte fakler, tog lampeolie i munden og pustede lange flammer og førte fakler op og ned ad arme og ben. Når hårene først var brændt af, gjorde det ikke specielt ondt. Lærte det på en eftermiddag, og optrådte om aftenen.
Jeg er overhovedet ikke bange for ild, men jeg rører ikke el. Vokset op med stødhegn. Har fået rigtig mange rap over nalderne, eller rejst mig op lige i hegnet og fået stød i hovedet. Jeg kan lugte brændt el på 100 meters afstand.
Jeg besluttede en gang at jeg ville smage menneskekød. Så jeg holdt min lillefinger ind over brødristeren - min plan var lige at sutte kødet af knoglen - indtil jeg brændte mig ad helvede til. Så besluttede jeg, at jeg nok kunne leve uden at prøve dét.

Suzy Q
- det var det underlige

7 kommentarer:

Regitze sagde ...

fino Suzo. nu startede du lige en ny memo.
sikke en masse billeder jeg tager med mig i seng:)

Suzy Q sagde ...

du kan se min ponys brede røv trippe nervøst igennem køkkenet? :D

mariahønen sagde ...

Den med fingeren og brødristeren var nok den mærkeligste - det slog dig ikke at det nok ville gøre ondt? Hmm - people are strange... ;)

Steffen sagde ...

Må jeg spørge dig om noget? Det der med at rejse sig op i hegnet... Forklar :)

Suzy Q sagde ...

mariahønen: jeg var ikke så gammel :)

steffen: Altså, ret jævnligt kravlede jeg under stødhegnet for at komme ind til heste/køer og hvad der ellers var... og af panikangst for stødhegnet kom jeg af og til til at fejlbedømme hvornår jeg lissom var FORBI - og så rejste jeg mig op lige i det og *WAP* fik stød i knolden.
Total dumt :D

Julie sagde ...

Aj, hvor jeg også hadede de der hegn. Det eneste man gerne ville, var ind og give den søde hest lidt gulerødder, og så skal man afstaffes på den måde?? Lige oven i knolden. Dét der med din finger lyder bare klammo, suzy! Lad dog være med den slags.

Maria sagde ...

Gad vide om du har fået en permanent skade - med alle de stød ! :-D

Totalt sjovt med den hest ! Jeg drømmer garanteret om heste i huse lige om lidt...