14 juni 2007

Suzy siger: Nu med motion

Jamen jeg kan slet ikke kende mig selv.

Der var groet spindelvæv frem på min cykel den anden morgen. Og så blev det lissom for stift det hele. Op på dyret sprang jeg, og siden har jeg fløjet frem og tilbage mellem hjem og arbejde. Altså hele TO gange - i træk! Og det var fedt.

Nå, så i morges vågnede jeg to-TALT udhvilet kl. 7.15 !? For os med skiftende arbejdstider er det altså noget af et særsyn. Jeg sprang ud af sengen, ryddede op i hele stuen, tømte opvaskemaskinen og så snart manden var ude af døren... I gætter det aldrig.... satte jeg denne her på, sgu:

Hold kæft hvor er det ...[mangler ord] altså det er helt vildt forudsigeligt, mand. De her smukke mennesker lover mig "the funnest excercise - ever! You'll dance your way to a fitter life!"

Hele programmet er på en time og jeg klarede det halve. Det var ikke sjovt eller interessant overhovedet, men til gengæld kedede jeg mig altså slet ikke. Jeg havde nok at gøre med at få hænderne samlet bag om nakken, samtidig med at lav benene lavede et lille kryds-hop til siden.

Jeg lignede fuldkommen hende der i CBB-reklamen (som jeg finder udsøgt charmerende) der til aerobic-undervisning spjætter løs til venstre, når alle de andre flexer elegant til højre.

Og så alligevel ikke - for hun ser sgu meget sød ud i sit træningstøj og med sit lille trinbrædt i et high-tech træningslokale. Mig...? Jeg var i trusser og forvasket, oversized sove-t-shirt og elastik i morgenhåret i mit støvede kontor, og når en del af mig spjættede til venstre, svingede en anden del af mig uelegant til højre. En kunne godt ønske sig noget velsiddende spandex til lissom at holde styr på det hele *host*. Man er jo selv ude om det, hvis man bliver slået bevidstløs, når man dyrker aerobic uden BH.

Nu lyder jeg utilfreds, men det var jeg faktisk ikke! Hele pointen er EGENTLIG, at jeg synes det var.. okay? Uden at der overhovedet kom eet eneste gram "dans" ind over den trænings-dvd, og selvom jeg lige skal lære deres moves og alt det der.. så fik jeg rørt mig sådan okay-agtigt og tog bagefter på eget initiv 30 til de høje mavemuller, og 30 til de lave. De sidste bed, mand.

Taka havde en meget god pointe ovre i Singletons kommentarfelt den anden dag: At det er umuligt at forestille sig at man gider, INDEN man går i gang - men når man så ER i gang, så er det ikke så slemt.

Nu har jeg supergod samvittighed over at sidde foran bøgerne hele formiddagen, og foran computeren hele aftenen på arbejdet. Men jeg cykler altså ikke i dag, for jeg har først fri til midnat. Og måske regner det. Og så blir min saddel jo våd, og så jeg man jo ikke cykle, uanset hvor gerne man end ville *host*

Suzy Q
- babysteps er bedre end ingen step.

8 kommentarer:

Uden Relevans sagde ...

Det var derfor Gud opfandt plastic posen.

Du bedækker (høhø) din saddel med plastic posen og når du så skal hjemad fjerner du førnævnte pose fra sideaggreatet og vupti! et styk tør sadel.

Morfar irriterende huslig.

Sifka sagde ...

Hold op, hvor herligt og godt gået!
Du kan med god samvittighed la' cyklen stå, også selvom det altså ikke bli'r regnvejr i nat.
Jeg fik rørt lattermusklerne da jeg læste, så tak for et energigivende grin :)

Suzy Q sagde ...

Sifka: 2 minutter efter jeg havde skrevet det her, bankede det helt uventet på døren, og ind kom min veninde på overraskelsesbesøg.. med en stor pose blandet chokolade-slik. Jeg begrænsede mig godt nok til to skumbananer og en chokofant (uhm), men stadig.. Det var ikke lige en del af planen.. ;)

Morfar: DU VINDER PLASTICPOSE-PRÆMIEN! Jeg sad bare og ventede på hvem der ville være den første til at give mig det gode plasticpose-råd :DDD Du får en fad. en stor, ikk?

Uden Relevans sagde ...

Suzy! der er IKKE andre størrelser end stor i fadøl! Legenden om små fadøl er noget vås!

Fadøl skal drikkes i halve liter ad gangen.

tak :o)

Suzy-Hang-Around sagde ...

Suzy og Morfar: Ja, vi ved jo alle at I har masser af plasticposer. Lidt underlig fetich, synes I ikke? ;-)

Suzy Q sagde ...

SHA: Ufatteligt at du kan huske den slags :DDDD og tak for reminderen.

Suzy-Hang-Around sagde ...

Selv tak. Og ikke et ondt ord om dine og Morfars blogposter, som er fine at have i hovedet til togture uden læsestof, men jeg har ofte ønsket SELV at kunne bestemme hvad der lagrede sig. Men nej. Folks navne, telefonnumre og fødselsdage forsvinder det sekund jeg har fået dem at vide, omkvæd fra dårlige schlagere kører i sløjfe i mit hoved resten af mine dage. Suk. Min hukommelse er ikke min tjener, jeg er dens ynkelige marionet.

Maria sagde ...

Forslag til nyt tiltag på siden:

Suzy Q Fitness - nu med webcam ! :-D