24 maj 2007

Suzy siger: What goes around comes around

Jeg har puttet nogle liljeløg i jorden - det er vel en 8 dage siden.

Hver dag går jeg ned til bedet og kigger håbefuldt kritisk på jorden, der hvor der ikke er kommet noget op endnu. Jeg sukker, og vandrer videre med hænderne samlet eftertænksomt omme på ryggen, laver utålmodige ballon-kinder og puster opgivende ud. Hvornår kommer de?

I forgårs gjorde jeg imidlertid store øjne og tabte underkæben, for der var kommet 3 tydelige aftryk af en str. 45 lige henover! Jeg rynkede bryn og rystede in absentia næver efter Sukkermåsen (der befandt sig i sikkerhed på sit arbejde), men da jeg fortalte ham om opdagelsen spærrede han gluggerne op på den blonde måde og sagde, at han overhovedet ikke kunne forestille sig at det skulle være ham, for han gik nemlig så forsigtigt hele vejen udenom det bed, hver gang. (Jeg så godt svedperlen på hans tinding, men påtalte ikke hændelsen yderligere. I stedet er der kommet små barske bambuspinde op, hele vejen rundt).

Efter at han er landet med begge ben på jorden efter sidste Frankrigstur og nærværet er begyndt at sive ind, har han fået kigget på hans eget bed - det med kartoflerne. Han har omhyggeligt gravet ud til bedet, kærligt vendt al jorden og med største nidkærhed placeret økologiske kartofter på perlerækker. Nu går han og drømmer om gastronomi fra egen avl.

Hans blik bliver fjernt når han tænker på sig selv, iført et smart forklæde, i røg og damp i køkkenet, og ham selv, der kommer smilende ind til spisebordet med en dampende omgang kartoffel-tryl, og alle damerne der plirrer med øjnene og beundrende udbryder: "Ihhhhhhh!" og han svarer noget i retningen af et beskedent "Åhrrr... Jeg har såmænd bare dyrket lidt, herude foran".

Så I kan nok forstå at hans chok og forargelse var til at ta' og føle på, da han kom ind, udefra, og udbrød "Der er en eller anden lille unge, der har vadet lige henover kartoffelbedet!" Han syntes bare at det var underligt.
Vi har ingen børn = Går der fremmede rundt i vores have? + Henover hans bed!?

"Jah" svarede jeg sandfærdigt, "det var Anna". Anna er 2,5 år og En Øjesten og da hun var på besøg så hun naturligt nok ikke lige det store firkantede hul i græsplænen, for hun var på vej over til fuglebadet. Og hvordan skulle hun også kunne vide, at der lå noget under jorden og prøvede at komme op. Lige dér. Jorden er jo noget man går på.

"Nåhrrr" svarede han med et smil, mens tandhjulene drejede bag hans milde øjne.

Suzy Q
- hihihi Karma er sjovt
(når det er de andre, altså. Ikke mig, vel.)

2 kommentarer:

Uden Relevans sagde ...

Hahaha as you sow so shall ye reap

Suzy Q sagde ...

Ih hvorfor tænkte jeg ikke på det! :D