07 maj 2007

Suzy siger: Opgave overstået *high-five*

Så er mesterværket afleveret. Heldigt for mig, så havde jeg denne gang en supersej eksamensmakker - en såkaldt "gruppeeksamen". "HVAD!?" kan jeg høre jer allesammen vræle, "Suzy, du er da aaaalt for egenrådig og stædig til at arbejde i grupper".

Ahrrr så stopper I. Så slem er jeg altså heller ikke. Selvom man selvfølgelig altid kunne trænge til at arbejde lidt med sin lydhørhed *host*. Og denne gang var jeg så usandsynligt heldig at der dumpede en superdame ned fra himlen, som ligefrem gruppe-friede til mig. Så skulle man da være et utaknemmeligt skarn, hvis man ikke ville gi' det et skud. Om hun så føler, at hun har købt en dødbider-kat i en sæk, det melder historien jo ikke noget om, vel ;) Men jeg håber da meget, at jeg har opført mig ordentligt.

Er det i øvrigt ikke sjovt hvordan man altid føler, at man aldrig ved hvad man vil - men når nogen vil noget andet, så ved man godt hvad man vil? Hm.. snakken om pros & cons for konceptet "modstand" tager vi en anden dag... (jeg vil jo nødig indrømme at jeg trives med det. Sæt nu The Big Guy Upstairs lyttede med).

Nåmen: fredag, lørdag og søndag var fridage og der skulle afleveres mandag = intensiv arbejdslejr i Casa Suzy - Sukkertrutten var taget af sted på den årlige faste. Dagene flød sammen i een lang dialog med Makkeren, over telefon og e-mail om formiddagen, og f2f eftermiddag og aften.

Søndag morgen stod jeg op, fuldstændig groggy, med et hoved der kværnede af alt dét, vi ikke kunne nå. Panik! Så jeg følte lissom at jeg måtte gå i haven og flå noget ukrudt op; bare 20 minutter, for på en eller anden måde at bevæge kroppen lidt. Ikke decideret motion, vel, det ville da være alt for meget. Bare bevægelse.

Jeg gik i køkkenhaven. Rev ukrudt op omkring mine spæde, spirende spinat og rucola-planter. Kan I så komme væk! Lyden af spy-fluer. En lidt mærkelig lugt? Hm, det er nok ingenting. Hive i mere ukrudt, tænke "hvordan skal vi overhovedet nå OGSÅ at lave synopsis til mundtlig eksamen!?" Hov? Er krøl-salaten kommet op af jorden? Det ser mærkeligt ud, det er kun på sådan et lille stykke af rækken man kan se at det spirer...Stikker hånden over for at undersøge og "rive" i jorden med spredte fingre.. Og stikker hånden ... direkte ned i og godt igennem...
.. en meget tyndt begravet kattelort!

[Indsæt billede af Suzy der truer med knytnæve (den ubelortede venstre) mod himlen]

Det var derfor man kunne se salat-spirerne. Katten havde skrabet jorden væk med poten, for at begrave sine gerninger I MIN MANDS SALAT! Jeg dansede en Afskyens Krigsdans, spulede min hånd med haveslangen i flere minutter og vaskede hænder flere timer efter. Arrrgh!

Et plaster på såret opstod, da Makkeren og jeg sad, fuldstændigt sukkerkolde og skeløjede klokken alt for meget, og ville have pizza. Og den netop hjemvendte Ægtetrut sagde: "Skal jeg ikke hente noget mad til jer?" Manden havde ikke selv spist i fire dage og skulle først have fugls føde næste morgen. FIRE DAGE!? Og så henter han pizza til mig!?

Vi taler altså stående applaus her.

Suzy Q
- på banen igen

5 kommentarer:

Kenneth sagde ...

Tillykke med aflevering - og tak for et rigtigt godt grin over dine køkkenhave udfoldelser.

Rart at se at jeg ikke er det eneste medlem af ryste - næven - af - himmelen - mens - man - råber - THANKYOUBLOODYMUCH! - klubben :D

Suzy-Hang-Around sagde ...

*High five* rightbackatya, hvor er det fedt.
Og hånd-på-hjerte med bukket hoved, i Asmaa-respekt for Sukkermåsen, han er The Man.

Uden Relevans sagde ...

Wolla det er dejligt min kusine!

Regitze sagde ...

tillykke med alting og det hele, Suzy Q!

Suzy Q sagde ...

Taaaaak :) det' fa'me dejligt - Yir!