07 marts 2007

Suzy siger: Skrig til nettet

"Hvorfor skriver den ikke noget i øjeblikket?" tænker I derude, om mig. Jamen det er jo fordi jeg laver så mange andre ting i øjeblikket, og nogle af dem er ikke blog-bare, hvis I forstår.

Men jeg har været til min efteruddannende Uni-undervisning og lært at "skrive til nettet". Det er noget med at skrive med overskrifter, opremsninger og kort & enkelt, så alle vi sløve internet-læsere kan få det hele med på under 10 sek. Så here goes:

Suzy gennemfører nogle dage uden at kvaje sig bigtime

Søndag

  • Ny bil får SÅ meget Ajax indvendigt
  • Ny bil støvsuges så den samlede vægt reduceres med 2 kg (bilens, desværre).
  • Ny bil luftes og forældrene tvinges til at spise medbragt (hjemmebagt) appelsinkage.
  • Ny bil får max gas på motorvej.
  • Horror Vacuii opstår ved fornemmelsen af gymnastiksalen bag forsædet (ingen bagsæder)

Mandag

  • Bil-gymnastiksalen skal fyldes op.
  • IKEA beøges, medbringende mand
  • Resultat som det plejer: Vi får ikke det vi skal ha', men derimod en masse andet
  • Ømme fødder, sukkerkoldhed og frustration = elendig cocktail på regnfuld mandag
  • Udbedrer skaden med lækker mam og kigning af Jane Tennison *åhr, det er godt*

Tirsdag

  • Der arbejdes. Det lykkedes at komme hjem inden kl. 18. Weee.
  • Den Blå Avis gennemtrevles og super køkkenoverskab fra 50'erne erhverves.
  • Og det er intet problem at det står ude ved Roskilde, for vi har biiiiiil *weeee*
  • Det erkendes at NOK skal vi have nyt køkken, men vi vil ikke have et "nyt".

Onsdag

  • Der tvangstænkes over næste eksamen. Ny software skal implementeres hvis opgave skal løses. Gammelt styresystem er bare for gammelt, og nyt kan ikke køre på gammel iBook.
  • Det erkendes at der må en ny iMac til på mit skrivebord.
  • Der kigges på iMacs *savle* beslutning tages om at indkøbe.
  • Følelsen af fråds og extravaganza plager akut min protestantiske sjæl
  • Jeg ta'r på arbejde, så jeg kan mærke straffen og betale boden. Tjene til føden og dagen og vejen og saltet på bordet. Ikke hedonistiske iMacs!

Nå. Fik I det hele med?

Suzy Q

- det var da halv-kedeligt, hva? Jeg tror jeg svupper tilbage til den gamle stil igen.

8 kommentarer:

Leto sagde ...

Fortsæt...det er meget bedre...

Ulla sagde ...

Jeg kunne nu godt lide den "gamle" Suzy. Vil hun ikke nok komme tilbage?

FivetoSix sagde ...

Hvad med bilen. Blev det en Suki med automatgear??

Suzy Q sagde ...

Leto: Gasser De, hr?

Ulla: tak. vil jeg oss helst.

526: Jamen det blev en dreng! Suki med automatgear, gule pla'er, diesel og sorte ruder, så man ikk kan se en ski' ud af bagruden om aftenen. Jeg skal LIGE vænne mig til det - den er godt nok stor, i forhold til min lille, fikse tøse-Suki - den nye Store-Suki føles som at køre i et badekar. Men ÅH hvor er det skønt at køre på motorvej, uden at halvdelen af bilen er ved at rasle af og forsvinde bagud :)

FivetoSix sagde ...

Yuupiii-ay-kay!
Fordelen er; at du kan bare slå blinkeren til hvis du vil skifte bane, så skal de små pus nok flytte sig ;-)
Hit the road Suzy :-)

mariahønen sagde ...

Tillykke med bilen - det må bare være skønt at være selvkørende.

Regitze sagde ...

gules plader rules.

Suzy Q sagde ...

regitze: det gør de nemlig.
Jeg har allerede været i Jyllinge og hente et køkkenoverskab fra 50'erne, med seks intakte glasskuffer forneien. :) Det var ingen problem.