26 marts 2007

Suzy siger: Multi-tasking

Så er vi igang! Sove-bryggerset skal omformes til et rigtigt soveværelse, og første trin er at få fjernet vandinstallationerne og indsat en radiator. Til det formål er indhentet en VVS'er, der i skrigende stund ligger og roder nede på flisegulvet, med alverdens rør og ballofixer (?). Og dobbeltsengen er indsat i mit kontor, hvilket betyder at jeg hamrer mit knæ mod sengens hjørne, hver gang jeg skal til skrivebord og computer.

Men jeg er hylende bagud i læsningen til undervisningen i tvær-mediel kommunikation på fredag og lørdag. Så nu sidder jeg, iført arbejdstøj og gummistøvler, og læser lidt ritual-teori og åhhrrrr I får da lige en tilfældig, men sigende, sentens:

"(1) Ritualized action is non-intentional, in the sense that while people performing ritual acts do have intentions (thus the actions are not unintentional), the identity of the ritualized act does not depend, as is the case with normal action, on the agent's intention in acting". (Humphrey & Laidlaw, 1994, s 89).

Problemet er, at VVS'eren hele tiden skal være to steder på een gang - som regel for begge ender af det samme rør - og det kamman jowikke. Så derfor er jeg i arbejdstøjet - som Assistant Plumming Director puster jeg med mellemrum i rør, tørrer vand op og undrer mig sammen med bossen over, hvorfor fanden idioten [den tidligere vvs'er, red.] har trukket den varme dén vej ind!?!? Beats me. Jeg aner heller ikke hvorfor. Ind i mellem læser jeg så to linier inde i stuen, og springer op igen for at vvs'e, når kaldet lyder.

Jeg flygtede imidlertid med mine tekster fra stuen og ind på mit kontor, da han satte auditivt punktum for den hjemme-fløjtede udgave af "Mit kat, den danser tango" med en højlydt vind nede fra bryggerset. Så lukkede jeg altså døren.

Så nu sidder jeg her i mit sove-kontor, iført gummistøvler og læser ritual-teori. Og tænker på, hvilke ritualer VVS'ere mon har, og om jeg lige har været vidne til et af dem. Og om det var unintentional, eller non-intentional.

Suzy Q
- plz, lad de næste 10 dage med ombyging gå hurtigt.

2 kommentarer:

Karen sagde ...

Uh, hvorfor læser du dog den slags? Giver mig kuldegysninger på sådan en ellers dejlig forårsdag...
...sagde konen der planlægger at påbegynde et religionsstudie til september.

Lyder i øvrigt som en hyggelig vvs'er du har. Kunne du ikke bare fløjte med - så kunne I lave tostemmig afslutning.

Suzy Q sagde ...

Karen: det var faktisk ret spændende, men jeg må indrømme at det er halvsvært at fatte en aggademisk tekst når man kun får lov at læse 2 min ad gangen.

mht til at afslutte "Min kat, den danser tango" sammen med vvs'eren, så må jeg sige, at jeg foretrækker det traditionelle "MI-JAW!" fremfor hans hjemmebryggede og fjærtende.. fanfare...