19 marts 2007

Suzy siger: Han har gjort det igen

Efter en rimeligt udmarvende weekendvagt sidder jeg atter engang og undrer mig over, hvordan min ægtefælle, Hin Sukkermås, monstro gang på gang lykkedes med at arrangere tingene således: at mens han flyver til Provence og bader i saltvandspool og møder spændende erhvervsfolk og spiser 3-retters-menuer med vin hver aften, så sidder jeg i en vindblæst og utæt betonbygning i København og arbejder hele weeekenden? (Var den sætning for lang til at skrive på nettet?)

Han nøssede mit hoved kl. 5 lørdag morgen, hvor jeg jo er i en totalt forsvarsløs tilstand. Jeg vaklede fortumlet rundt i min badekåbe, mens han formanede mig om at
- stille affaldscontaineren ud på fortorvet onsdag morgen
- stille Årstiderne-kassen ud på trappen onsdag aften
- passe rigtig godt på mig selv.

"Hvordan gør jeg dét?" spurgte jeg hjælpeløst og desperat. Jeg havde stadig ikke helt forstået hvad der foregik. Hvorfor stod han der med kuffert og pas, og hvorfor havde jeg kvalme?

"Du drikker masser af vand, trækker vejret dybt og kører meget forsigtigt i bilen", sagde han, klemte mig inderligt og løb ud til sin dyttende taxa. Døren lukkede og jeg var alene.

...

3 timer senere: Hvorfor sover jeg med badekåben på? Spoler tilbage i mit rodede sind... hvor der dukker noget afrejse-halløj op af tågerne. Sikke en hæslig lørdag, hvor man er stået op TO gange! Jeg var ved siden af mig selv resten af dagen og aftenen på arbejde.

Siden har jeg ædt mig selv ud af huset. Der er jo ingen der køber IND, mand!? Eller det vil sige: Det plejer HAN åbenbart at gøre. Nå, og så har jeg smidt mit tøj overalt på gulvet, været på dass for åben dør, røget inde i stuen og slubret hvidvin når jeg kom hjem efter arbejde ved midnatstid. Og så har jeg stenet foran computeren. Og ikke læst een eneste lektie. Og i aften skal jeg se Poirot. Ellers har jeg ikke lavet en skid.

Suzy Q
- Jeg er bare ikke den bedste til at passe på mig selv.

8 kommentarer:

Suzy-Hang-Around sagde ...

HA! Lille svin alene hjemme som dengang bloggen kun var baby :-D

Nej, hvor er jeg perfid at lade mig underholde af din elendighed, rundstykke. Jeg skal ud at handle, skal du have noget med? Mælk, mandelsmør, TLC?

Henning sagde ...

Ha ha - har man ondt af sig selv eller hva?
Det lyder da faktisk som noget rigtig hyggeligt stakkels-alene-hjemme-og-derfor-har-lov-til-alt-muligt!
Hvad med "æggesnaps"?
Det faldt mig lige ind ... det har det ikke gjort i 30 år :-)

Ulla sagde ...

For mig lyder det da netop som om du passer godt på dig selv. Det lyder skidehyggeligt! Jeg vil også have hvidvin nu. Øv.

susling sagde ...

Jamen så'n eret jo: The fish needs a bike!

Suzy Q sagde ...

SHA: hvordan kan du HUSKE den slags!? Men ja, lige præcis :)

Henning: Jeg er jo ikke meeeget for at indrømme det, men du rammer jo nok sømmet nogenlunde lige ovenpå hovedet ;)

Ulla: Ja :) Selaks fra Netto. 50 kr og skruelåg. Holder fint til en uges pimperi, i køleskaw.

susling: Nemlig :)

Lizelotte sagde ...

HA - jeg troede bare det var mig, der forsumpede totalt når manden forlader matriklen! For mit vedkommende kommer jeg også ALT for sent i seng ... fordi det er hyggeligere at nusse rundt end at gå i seng alene...

Men jeg hygger mig med det på min egen bizarre måde...

Anonym sagde ...

Jeg er osse alene hjemme... Tak for Linien :-) Det var et godt gensyn. Heldigvis er der mange flere derinde!
Imorgen kommer kæresten hjem, så jeg må hellere få vasket op. -Ellers kan han se, at det han jeg ikke gjort i ...10 dage. :-/ Godt jeg har 236 dage til at øve mig i..

Carina sagde ...

Jeg bliver lige omvendt -super effektiv når manden min er ude og rejse
TIlgengæld så har du gjort det igen. To gamle indlæg popper op i dit feed som jeg så gladeligt læser igen. Dennegang et par Suki-indlæg fra oktober 2005