24 marts 2007

Suzy siger: Borgfrue in spe

Jeg har ALTID drømt om at bo på en borg, et slot eller gods eller lignende.

Det der i hvert fald skulle være, var en voldgrav med en vindebro, og et tårn med takker for oven. Så ville spæne ned af den snoede sten-trappe oppe fra tårnet (hvor jeg jo boede for at kunne holde øje med alting) og kort efter ville jeg komme galoperende på min hest for fuld skrue
* klappe-di-klap, klappe-di-klap *
gungre ud over vindebroen, og fræse ind i skoven (og formegentlig lave ulykker derinde).

Jeg er imidlertid blevet tildelt et lille almindeligt hus fra 1944, der ikke engang var et særligt godt byggeår. Der er ingen takker, kun en klaprende og forfalden havelåge og ikke så meget som en kat i husholdningen.

Så I kan nok forstå, at jeg glæder mig til at indløse Brormand & Svigerindes gave til mig og Sukkermåsen i aften: Vi skal alle 4 overnatte på Dragsholm Slot.

Jeg vil age mod Borgen i min Suki2 i tindrende solskin, og jagte spøgelser og den slags deroppe. Der er rigtig mange "gode" historier der oppe fra, om indmurede jomfruer, Jarlen af Bothwell der endte sine dage i fangehullet, og lyden af hest og vogn der ankommer på brostenene.. men der kommer aldrig nogen - og endnu flere historier får man hvis man scroller ned ad denne side.

I aften skal vi smæske os i restauranten og så vil jeg snorke som en bjørn i nat, for jeg trænger til det. Åhhrrr kryds fingre for, at jeg finder et hemmeligt panel, der fører til en hemmelig, underjordisk gang og og og....

Suzy Q
- for meget fantasi. Det har min mor altid sagt.

3 kommentarer:

Regitze sagde ...

heldige asie! der er så pænt.
jeg boede lige overfor den indemurede jomfru. og håbede. håbede. håbede at få en snak med hende. men hun gad ikke.
var hun hjemme i denne her weekend?
jeg er tilgengæld ret sikker på, at jeg hørte Jarlens hest i gården og det har ikke noget med fantasi at gøre, Suzy. det er noget med at være oppe på beatet på de finere planer.
lyder det ikke totalt godt?
velkommen hjem:)

Suzy Q sagde ...

tak Regitze.
Den hvide dame kom aldrig.
Men til gengæld blev min mand vækket af et fyrværkeri, som ingen af os andre hørte.
For meget rødvin (os andre, altså).

Anonym sagde ...

Kender godt drømmen og ønsket om at bo på et slot, jeg har det på samme måde. Tillykke med gaven.