02 juli 2006

Suzy siger: Tanke som jeg tygger på

Hørt til min venindes mors begravelse i går:

"Lykken er ikke den skæbne man får, men sindet med hvilken den bæres".

Hvorefter vi kører tilbage til Roskilde, blir bortvist fra vores yndlingsparkeringszone (hvor der var masser af plads) til helvedes forgård af en bil-inferno som man gerne ville have "fyldt op først". Jeg raser som en sindssyg over det latterlige bureaukrati og den lange trekking-tur vi nu skal på, for at komme op til festivalpladsen.

Efter at have skældt ud i een uendelighed kommer jeg pludselig til at tænke på en punker vi i torsdags på festivallen. Eller, det vil sige: lige udenfor festivallen, på vej fra Parkering Vest på en laaang trekkingtur op til festivalpladsen. Han var ung, punket og halvside-lammet og havde en tre-benet stok i den højre hånd. Vi overhalede ham indenom, for han gik ved at sætte stokken frem. Trække og gå frem med sin højre side så han fik så meget fart på, at han kunne svinge sin venstre, lamme side med frem også. Det gik selvsagt langsomt.

Den skæbne han havde fået var én ting; men sindet med hvilken han bar den, var noget andet.

Han skulle på festival, det lå helt fast.
Og jeg ødelagde en time af min egen dag ved at rase over bureakrati og ulempe.

Hmmmm.. Suzy, dit sind, dit sind....


Suzy Q
- nu med sind (altså, den smule der er tilbage efter 4 dage på festival)

2 kommentarer:

susling sagde ...

Yes, det er præcis det! Måden man håndter livet og sin skæbne på.......!

Kenneth sagde ...

Hmmmm .... der lyder som om der er brug for Spand Brigaden igen, der kan pøse iskoldt vand ud over hede gemytter :)

Og ja - den måde man vælger at møde liver på gør meget for oplevelsen - fortsat god festival :)