05 juli 2006

Suzy siger: ..som et bæst.

Sidste mandag havde jeg glemt at jeg skulle på arbejde, fordi jeg var lidt stresset, tror jeg. Bare rolig, der skete ikke noget vel.. jeg kom bare lidt for sent.
Denne uge er der ingen chance for at glemme, om jeg skal på arbejde eller ej, uanset de skiftende arbejdstider. Den hedder nemlig mandag, tirsdag, onsdag (i dag), torsdag, fredag, lørdag og søndag; fordelt på dag, dag, aften, dag, dag, aften, aften. Gode 65-ish vagtsatte timer.

Når jeg går hjem i nat er jeg på 27. Tror I jeg tæller ned? Det tror jeg nok jeg gør. Fredag ved fyraften er jeg på 41. Søndag ved midnat stempler jeg ud på 65.

Fordelen ved at være timelønnet er, at man bon'er for alle de timer man arbejder. Ulempen er, at man aldrig ved hvad man får i løn, men man ved at man ikke får løn under ferie (jaja, jeg ved godt der er et feriekort, men det dækker aldrig ALDRIG de 5 uger), og der er ikke noget der hedder afspadsering, pension, barsel og den slags. Skal man holde fri skal man hele tiden regne på, om man så kan rage nogle ekstra opgaver til sig på andre tidspunkter, for at kompensere økonomisk. Så.. det kommer vel alt sammen an på temperamentet.

Det var vist bare en betragtning.

Suzy Q
- jeg kan ræddigodt li' at arbejde. Men denne uge er måske alligevel lidt for meget af det gode... :)

2 kommentarer:

styx sagde ...

haha - ja i alle mine år som fuldtidsselvstændig har jeg aldrig holdt rigtig ferie. Et par dage hist og pist, og aldrig sagt nej til opgaver, man ved jo ikke hvornår den næste opgave kommer. :-)
Nu har jeg så (også) et lønjob, men det er en skør følelse at få en seddel, hvor der står hvor mange timer MED FULD LØN, jeg kan blive væk.
Det er mange, mange år siden jeg har fået sådan en liste over optjent fritid. Jeg aner ikke hvordan jeg skal bruge dem.
Tidligere var det feriekort fra noget deltid, og dem får man jo bare udbetalt 1. maj, for det dækker alligevel som en skrædder i helvede. Nu skal jeg finde ud af at holde fri..... sært.

Suzy Q sagde ...

styx: når du siger det på den måde, får jeg virkelig lyst til en fast månedsløn. Løn i ferien?!?! Hvor heldig er man SÅ!?!?