08 juli 2006

Suzy siger: Hvidvin.

Jeg har trøste-shoppet *hihi* fordi det er såååå syyyynd for mig at jeg arbejder så meget, at jeg ikke har tid til at gå ud og bruge min løn *nååhrrrrr* ;)

Jeg har fravristet denne mand: Dinot lidt af hans tid og viden og fået fingrene i en vin-smagekasse, der demonstrerer lidt af hvidvinens kunnen, henover seks forskellige varianter. Her på mine gamle dage kan jeg faktisk ikke drikke rødvin mere. Jeg ved ikke rigtig hvorfor, men det tiltaler mig bare ikke. Jeg kan godt åbne en, jeg får den bare ikke drukket. Ikke engang et glas.

Nåmen tilbage til kassen med godisserne som stod og fristede på køkkenbordet i går. Jeg cirklede længe rundt om den.. nu så jeg jo frem til en laaang vagt i dag, så jeg skulle bestemt ikke... ... ahrmen ét glas har jo aldrig skadet nogen... Jeg tog hul på den første, der var ingen vej undenom for Sukkermåsen og jeg fik hver en sushibox til aftensmad... Hælde op i glas... snuse.. ahhh!! .. Smage.. NAM NAM! (Men hæ.. efter 2 glas var basket helt færdig på sofaen og måtte vakle i seng. Træthed + vin = koma).

Altså, jeg har ikke en stand forskid på vin, men det har Dinot heldigvis. Og når jeg kommer hjem i nat efter endt vagt, så står der en lille kold ven og venter tålmodigt i køleskabet... Liiige klar til at gi' et lille, halvt glas til at falde ned på efter arbejdet. Og når den er færdig står der 5 kammerater og venter på at give en anderledes, men tilsvarende frisk og spændende oplevelse. Hvor pragtfuldt herligt er det!? Især i forhold til at købe i blinde i Netto og ramme ved siden af?

Lovely.

Suzy Q
- nu med personal-vin-shopper. Så mangler jeg bare en til tøj, aktier og ... ja det var vist det. (Har jo allerede til fødevarer og plejeprodukter: Sukkermåsen) Åhhhrrr det er hårdt at være dronning! ;)

5 kommentarer:

Kenneth sagde ...

Hvis man ikke skulle kunne trøste-shoppe lidt til sig selv og nyde at der er noget sjov ved pengene - hvorfor så overhovedet gå på arbejde? :D

Og ja - det lyder godt nok som om det er hårdt med al den luksus, godt jeg selv bare er en helt almindelig plebejer der ikke har adgang til overklassens luksusliv ;)

julie sagde ...

Lyder godt. Jeg vil have en drinks-shopper, som sender mig kasser med alle ingredienser til de gode drinks. Og ps - jeg troede, jeg var din tøjshopper? Jeg er vildt god til det.

Maria Hønen sagde ...

Jeg tror vist jeg er ved at få det ligesom dig mht. rødvin, måske skal man bare acceptere at smagsløgene nu er faldet på plads og at der er nogle ting man bare må lære at nøjes med. Jeg er tilgengæld også vild med god hvidvin!!

Dinot sagde ...

Hej Suzy.

Det er altid en fornøjelse at finde 'gyldne dråber' til dem, der sætter pris på de gode af slagsen.

Og du er jo lige præcis én af dem.

Skulle nogle af dine blog-gæster ønske at prøve dine indkøbte vine af (eller rødvine), så skal de bare sige til. Der er masser hvor de kommer fra.

God fornøjelse med de øvrige vine.

Dinot

Suzy Q sagde ...

dinot - jowtak :)