27 juni 2006

Suzy siger: Over stok og sten..

Ih hvor det går derud af...

Jamen vi har bare arbejdet og arbejdet.. det er helt vildt, mand! Men i weekenden kom Søster Æblekind & Svogeren igen og overnattede - og vi havde arbejdslejr igen. Denne gang suppleret af Daddy Cool, Moar'en og to sorte, kælesyge vovser medbragt i bil fra den fædrende gård.

Sukkermåsen og jeg skulle nemlig have taget hul på den dér med at få malet facaden. Hvorfor? Ja, kunne det måske være fordi de tidligere ejere åbenbart syntes, at en superskallet laksefarvel/gul-agtig facade LIGE var sagen sammen med dejligt flossede svensk-røde vinduesrammer? Maling - NU!? Jotak.

Så endelig havde vi en friweekend, og hvad brugte vi den på? Endnu mere arbejde. Meeeeeen.. det er nu noget andet når man pukler fra morgen til aften for sin egen lille knaldhyttes skyld :)

Ikke desto mindre var vi bare BEAT hver aften... Så der var en flok maler-plettede, svedige mennesker i stuen på weekendens varme sommeraftener, helt udsplattede, med lidt mad i mundvigen, og trætte øjne der forsøgte at fokusere på dagens fodboldkamp. Rigtig hyggeligt, og vi sov som STEN.

Søndag aften udvidede vi med en grill'er på terrassen og stegte hyldeblomster til dessert; selv om vi godt nok var så trætte, at vi knap kunne gumle og synke den eksotiske spise. Ahhrrrr Sukkermåsen og Svogeren kan vist altid liiige klemme lidt extra ned ;) bare man får en kold øl at skylle med.

Ja det lyder jo som idel lykke.. og det var det også. Men oplevelsen blev lige garneret med opdagelsen af, at vores ydermure (hus bygget i 3 etaper i 3 forskellige årtier) vist ikke heeelt består af den slags materialer som tilstandsrapporten beskriver.. ÅHHRR! Jeg er så træt af at blive taget i r****! Hvorfor kan man ikke bare få lov at ha' sit hus og være glad!? Hvorfor skal det altid være noget med skjulte sager, nedtrykkende nyheder og opdagelser, og deprimerende fremtidsudsigter hvis der ikke gøres noget ved det... Men hvad!? Ingen penge, ingen håndværkere. Med al den stress vi vader i - i øjeblikket - er det sidste man gider nok at skulle igang med byggesagkyndige, ejerskifteforsikring, tovtrækkerier frem og tilbage og alt de bureaukrati der følger med. Igen føler jeg mig totalt talentløs og ubrugelig, fordi jeg ikke ved ALT om håndværk.

Min far og jeg så på den nedfaldne puds (på 1/3 af huset) og diskuterede, om jeg måske selv kunne pudse det op. Men det kræver så mindst et stillads og en selvtillid på størrelse med en storebælts-bro (som en skarp og dejlig læser skriver i kommentarfeltet til den forrige post *hehe*) før jeg kan kaste mig ud i dén slags overvejelser. Ikke fordi jeg ikke er god til at pudse, men erfaringen siger mig også, at når man er så klejn og utrænet som jeg er, så er mørtel bare så tungt at arbejde med. Jeg var jo helt radbrækket sidst da jeg pudsede spisestuen op i fliseklæb.

Ja.. og så indløb der desværre en sms fra en af de ældste veninder om, at hendes verden var gået i stå - hendes mor var død i fredags. Åh.. den slags må bare ikke ske. Moderen var syg i forvejen, men alligevel kom det som et chok, for SÅ syg var hun heller ikke... Hvor er livet bare skånselsløst. Skønt, dejligt, spændende... og skånselsløst. Jeg går helt helt kold ved tanken om, at det en dag er min tur til at miste... Vi ved jo godt alle sammen at vi skal.. men kunne man dog bare undgå det.

På arbejdet går det.. okay. Jeg er i øjeblikket hyret til nogle ekstra opgaver - det er rigtig spændende, men hårdt at kombinere dagarbejde med mine aftenvagter. I morgen ligger det igen i forlængelse af hinanden, så det bliver en kl. 11 - 24 igen - pyh - og SÅ.... torsdag.....

... til Roskilde!
"Hvad skal du se dernede?" spurgte chefen mig, slet-skjult misundeligt.
"En masse fad-bamser, Chef" sagde jeg til ham. Tænk! Jeg har haft så travlt at jeg slet ikke har fået nær-studeret programmet.

Jeg skal bare slappe af, du! Fire dage med mig og Sukkermåsen zusammen, kør-hjem-ordning hver nat med et andet par, bad & eget lokum hver morgen og spændende musik hver dag. Kan jeg SÅ komme af sted!

Suzy Q
- næste gang jeg brokker mig over at der ikke sker en skid; er der så ikke én der vil gi' mig en kold spand vand?

10 kommentarer:

Uden Relevans sagde ...

Du skal bare høre lidt G.G. Allin så er du ovenpå igen. :)

Kenneth sagde ...

*hælder vand i spand og afventer* :D

Suzy Q sagde ...

Morfar: GG Allin? Ahaaaa.. jamen det må jeg da hellere hoppe på, så :)

Kenneth: Der sker bare SÅ MEGET for tiden, der gør, der SKER SÅ MEGET, pyyhh! Ihhh jeg er viiild af .. af.. hvor MEGET der sker..
*svede*

Drengepigen sagde ...

Når det der stillads skal stilles op, siger du bare til. Banjoko kan og må. Har de nødvendige kurser og kan finde ud af det ;o) ;o)

Kenneth sagde ...

*kigger nøje på SuzyQ* synes det lyder lidt simuleringsagtigt - er du nu SIKKER på at du ikke brokker dig? :D

Suzy Q sagde ...

Banjo: Det er bare en deal, du!

Kenneth: Nahrnej, jeg er bare heeelt oppe i det røde felt, på den gode måde altså, det er bare så stress-hipt, tjekket med 2 par solbriller i håret, af sted derud af, ingen mad-, walk-and-talk-, frokost-møde- agtigt alt sammen.

Arj. Nu er jeg faktisk så overophedet, at jeg faktisk takker JA til den kolde spand.

Kenneth sagde ...

*PJASK* :D

Maria hønen sagde ...

Jeg kan godt huske da jeg stod med sammenlægning af 2 lejligheder hvor man når man siger A- vælt væggen, må sige B- ok godt så, hvordan får vi hullet til at være pænt igen?
Johoooo det kan godt give lidt stress - især når B ikke rigtig er kommet nogle vegne efter ca 3 måneder...
Nå water under the bridge - det er heldigvis længe siden og en kæreste siden :)
Så fat mod, det skal nok ordne sig!

Suzy Q sagde ...

kenneth: AAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHH! :)
*dryp*dryp* nu ligner jeg bare en druknet hundehvalp.. jeg tror jeg skal finde en undskyldning for at tage tidligt hjem fra arbejde i aften.

Maria hønen: Hahaha
Faktisk har vi gjort præcis det samme i huset. Det tog mig 3 mdr at regne ud, hvordan jeg skulle lave overgangen mellem væg og limtræsbjælke.

Kenneth sagde ...

*finder de gode store bløde frotte håndklæder frem* :D