30 juni 2006

Suzy siger: Guns 'n Roses

I går aftes kl 21 på Roskilde - eller dvs... kl. 21.50. Axl skulle lige have garnet til at sidde heeelt rigtigt, inden han gad at komme på scenen..

Venner, det var desværre en dårlig koncert. De største reaktioner fra publikum kom, når der var fyrværkeri. Det var en udmærket "greatest hits" set-liste, og det var også dejligt at høre "November Rain" med venner, men da koncerten åbnede stod jeg midt i det hele - og lyden var simpelthen ikke høj nok! Alle folk stod og skreg "skru oooop" og det viste sig senere, at det var fordi man skulle gå ENDNU længere tilbage - helt op til asfaltstriben/tribunen, SÅ var der god lyd. Så hermed er tippet om at holde sig fra den lyde-døde plet i midten altså givet videre.

Han er blevet sårn lidt bred i det - sådan som vi jo alle gør, når vi kommer i en hvis alder. Han var også ude og skifte tøj en del gange; på et tidspunkt var han væk ret længe, men guitaristen prøvede at holde tingene kørende med et giga-langt guitar-interlude *gab* og min sidemand sagde: "Han er nok ude og lige spise et par flødeskumskager" :D

Nå, jeg luffede ned og hørte Sigur Ros starte. Det var også kedeligt. Mere intenst, men jeg kendte det bare ikke godt nok til at jeg gad at stå og høre "vi har lavet vores eget sprog"-musik om natten med ondt i fødderne.

Og nåja, så er der jo lige mit døve øre. Ja! Jeg vågnede i går morges med et dødt venstre øre, aner ikke hvorfor, men brugte hele eftermiddagen på at skylle øre, intet hjalp. Såeh... det er bare rigtig, rigtig latterligt.

Tilbage til koncerten gik jeg hen mod Orange igen - købte mig en øl på vejen og sad udenfor ZanziBar og røg en smøg - herfra kunne jeg faktisk se storskærmen bedre end før. Så gik jeg tilbage op til asfalt-striben, og herfra kunne jeg se hele scenen og begge storskærme, plus der var bedre lyd. NÅ - endelig sagde han tak for i aften, de gik af, de blev klappet ind igen, de spillede Paradise City og fyrværkeriet fløj rundt, de kom ind og lavede gruppe-buk, og så var det slut.

Koncerten får $$$ ud af seks mulige for den OK men noget rutineprægede præstation, ingen følelser, ingen gåsehud, ingen imponerende musiceren... men sjovt at se giraffen.
Suzy fik dog ikke nok for sine penge.

Suzy Q
- nu med auditiv slagside

4 kommentarer:

Uden Relevans sagde ...

Hædr jeg så dem i Forum i 92 sammen med Skid Row. Det var en fed koncert, vi blev inviteret backstage af roadierne, nok mest fordi de ville have vores hunner med :).

Maria Hønen sagde ...

Han er bare blevet så ucharmerende ham mr. Axl... men de har lavet meget fedt gennem tiderne. Synd at det var så middelmådig en koncert. Bruger du ørepropper når du er til koncert? Jeg har altid nogen i lommen, fordi musikken nogle gange kan skære i ørene. Det tager propperne, uden de dog udelukker den gode lyd :o)
Og apros po - min post omkring min Fars Tinitus http://observationer.com/?p=45 - så bør man beskytte sine ører.
Hyg dig!

Uden Relevans sagde ...

Maria...det var nok en information jeg burde have haft tilbage i midt-firserne :)

Pedrsn™ sagde ...

Fuck mann det var en mærkelig koncert... hvad var det med den vest og den hvide skjorte?== OG HVOR var de hvide meget stramme bukser som jeg har hørt så meget om alle steder++ og håret ? DON`T get me startet.. sÅ som den selvfede person jeg er..var.. gik jeg tilbage til min skurvogn bag Arena og faldt i søvn!!