18 juni 2006

Suzy siger: Fuld knald på x 3

1) Der var nogen der måtte lave en akut sprut-exit i går aftes her på matriklen, og lad mig sige det sådan: Det var ikke mig :D

Efter en uge hvor vi har arbejdet som små bæster, trængte vi jo til et par cocktails og noget socialt samvær. Vi fik trommet de nærmeste rocksvin sammen (altså dem dyrker musik og kan lide at feste) og så deltog vi ellers alle seks i sæsonens grill-debut i Casa Rockborgen.

Yes, der manglede ingenting! En dejlig Cava, store oksesvende, majskolber, delikate salater (ikke noget med pasta i, tak) dyr rosévin og tjekkisk øl. Det var mægtigt. Og mens det langsomt blev mørkt, tændte vi stearinlys og satte dem rundt omkring i haven, og hentede så småt tæpper og sårn.. Så fulgte musikquiz - heldigvis ikke lige så svær som ved Påske-raid'et med rocksvinene, hvor vi var ude i noget "guitaristen-fra-QTSA's-havde-tidligere-et-ska-band-hvad-hed-bassistens-mors-
yndlingsbands-trommeslager"-agtige spørgsmål. Denne gang blev der, til alles lettelse, brugt ord om "popprinsesse" og "kick the kangaroo" - men jeg vandt stadig ikke :-/ Jeg tilskriver det at jeg fredag morgen vågnede med migræne og at jeg skulle bruge hele fredagen og lørdagen op til kl. 18 til at komme over det - så min hjerne var liiiiiiidt havregrødsagtig. Men ud over det, så oplever jeg altså også lige i øjeblikket at jeg får hukommelsestab ca 10 gange om dagen. Så står jeg i stuen og glor som et udstoppet dyr: "Æhh.. hva var det nu..?" Doh!

Videre til grill-kaffen: Chokolade-trøffel-is-kage-agtige sager, kaffe osv osv, masser af små avec'er :) Det var her at jeg bemærkede at nogen tog godt fra.. Så blev det til Pina Coladas, og så daquiries (classic) og mohitos. I den forbindelse kom vi til at snakke om mynte - for i nattens mulm og mørke ved jeg sgu ikke liiiige hvad det var jeg havde fået revet op omme i køkkenhaven.. Altså - noget af det var mynte, men det var altså ikke myntet nok til min smag. Så var det at jeg sagde til Sukkermåsen at nogen havde tilbudt os at få en fantastisk mynteplante, der skulle være helt eminent! "Fantastisk!" råbte han "jeg sender en sms NU og siger jatak!"
Nu?? Kl er 23-ish... Okææiiiii ... hvorpå han hev sin mobil frem og begyndte at taste.. men det gik ikk.. og det var her at branderten ramte ham som en stor, kinesisk *GONG*..

.. de andre gik ved 4-tiden, jeg ved at en skulle på arbejde kl. 11.. gys.. Jeg vågnede selv alt, alt for tidligt og stod op og kørte endnu en tur med opvaskemaskinen.. Hold da kæft.. vi var seks mennesker, og der var brugt
10 lave, brede cocktailglas, (champagne og pina coladas)
3 klassiske cocktailglas (daquires)
9 høje slanke glas (øl og mohitos)
6 små glas (cognac og baileys)
6 vinglas
+ det løse med tallerkner, krus, assietter, bestik osv. Det gav 2,5 maskinfulde til opvaskeren :D

2) NÅ - og hvad ligger der i mail-indbakken her til morgen? Endnu et strategisk træk i min mors nervekrig.. hun har nu taget ufine metoder i brug for at vinde Slaget om Bortgivning af De To Top-Nuttede Killinger.. En video-fil med de to killinger, der render rundt og er exceptionelt kære og legesyge og dunede og ... IH! Hvis jeg kunne, så vedhæftede jeg den selvfølgelig her, så I selv kunne bevidne dette stedmoderlige miltbrand-angreb på min frie og uafhængige livsstil. Her er texten der fulgte med:

Kære Suzy og Sukkermås.
Se lige de søde små. En dreng og en pige. De kan nu spise leverpostej og drikke vand. De går selv ind på toilettet og besørger. Så renlige, dét er de.
De søger et kærligt hjem, og toilettet følger naturligvis med.
Kærlig hilsen
"kattemor"

Hun er strid, mand. De skal her hjem næste weekend for at hjælpe med at male hus. Jeg vil vædde med, at de ta'r en papkasse med killinger med. Og hvis de først er kommet ind, hvordan skal jeg så få dem UD igen!?

3) Og åh jo: Al denne livsnydelse minder mig om, at I skal møde Dinot: han er ny i blogland og vil skrive om vin og mad, som han brænder for, går op i, og ved en del om.

Suzy Q
- ikke mere vin og mad til mig lige nu, tak.

7 kommentarer:

susling sagde ...

Mynte er også godt til Mint Juleeps.......ren amerikansk sydstatsstemning på verandaen!

Ps. og hvad er der med de katte....de er sgu da nuttede!

Suzy-Hang-Around sagde ...

Hvor er jeg bitter over at være gået glip af snaldret-rørstrømsk-taknemmelig sms ;-)

Suzy Q sagde ...

susling: Gir du opskriften på mint juleeps???

SHA: hahaha lige præcis! Men du må ha' en til gode, så! :)

susling sagde ...

Mint juleps:

6 dele bourbon (9 cl) f.eks. Four Roses
Sukkersirup eller rørsukker (1 skf.)
10-15 friske mynteblade
Myntekvist

Mynteblade og rørsukker (eller sukkersirup) blandes i et afkølet highballglas. Glasset fyldes med knust is og bourbon tilsættes.Pyntes med myntehvisten.

Cheers!

Zuluen sagde ...

Sus... jeg vil ALDRIG drikke med dig igen, når jeg skal møde 11 dagen efter.

ALDRIG!

Suzy Q sagde ...

Susling: Tark! eneste problem.. Me no like-a whiskey. Jeg var 13, jeg fik for meget, jeg var syg i 3 dage.

Zulu: JOOOO du vil da!!! :D

Zuluen sagde ...

ok det vil jeg.