29 maj 2006

Suzy siger: Ups and downs

HOLD da op, hvor er det mandags-agtigt i dag.

Når jeg har været på sådan en 2 x 11 timers weekendvagt, så er jeg bare bustet om mandagen. Det kan være derfor at jeg

- efter at have høstet egen spinat i haven og omhyggeligt tilberedt den, og til allersidst hælder fløde i den, opdager at fløden er klumpet, stinkende, pivsur. Flår spinaten ud af gryden, ned i en si og overhælder med vand. Spises skal den bare.

- efter slet ikke at have lyst til at spise noget nu sidder med udspilet og øm vom efter førnævnte spinat, 2 flødeboller, en 1/3 pose chips, en hel æske gajoler og 3 håndfulde peanuts. Hvad gik der galt?

- køber en hvidvin i Irma med mærket "Minus 25%", og ved kassen opdager at den, efter rabatten, koster 137,-. "Nå" tænker jeg "så må den jo være god"! betaler prisen, går hjem og trækker den op og fylder min forventningsfulde gane med... muggen, fransk kælder. Føj.

Hvorfor er jeg ikke overrasket?

Som min gymnasie-veninde, der var på besøg i fredags, sagde: "Det var ikke lige dét jeg havde forventet af mit liv", hvortil jeg svarede: "Join the club". Okay, det handlede så heller ikke om dårlig fløde og ærgerlig hvidvin; det var nooooget mere alvorligt.

Men når jeg er så ynkelig som jeg (åbenbart) er lige nu, så tænker jeg at jeg ender som 400 pund desperation i et joggingsæt, suttende på min tommelfinger, eller værre: storrygende (which is kinda the same), rokkende frem og tilbage i totalt selvcentreret opgivenhed.

Men det gør jeg ikke! Det er bare mandag - ikk?

Ikk??????!!!

Suzy Q
- giv mig styrke

ps - i morgen skal jeg fortælle jer noget rigtig fantastisk :) Ikke noget der ændrer på ovenstående, men stadig - rart.

7 kommentarer:

Terse sagde ...

No worries, habibi - selvom jeg ikke selv har haft så slem en dag, har jeg aldrig nogensinde før oplevet en værre mandags mandag hos samtlige af mine kollegaer.

Tirsdag bliver en fin dag. Det er jeg sikker på.

Lene sagde ...

JA, det tror jeg også.. Tirsdag bliver en fin dag..
Iøvrigt: der er lige spankuleret en fremmed sort kat ind i min stue; selve uheldet er lige spankuleret ind i min stue! Det ER mandag for alle. Lige fra Amager til Legoland..:-)

Acq sagde ...

Det er noget generelt måne-noget. Hvis nu vi allesammen tænker hårdt på at det bliver bedre i morgen, tror I så ikke det hjælper?

Suzy-Hang-Around sagde ...

Svagspiser. Jeg har også spist aftensmad, 2 flødeboller og chips - og jeg har det fint. Helt på toppen. Omend måske lidt øretæveindbydende ;-) Roll on Tuesday!

Suzy Q sagde ...

Nå okay så :) Tak alle - også SHA ;)

Anonym sagde ...

Your website has a useful information for beginners like me.
»

Anonym sagde ...

Hi! Just want to say what a nice site. Bye, see you soon.
»