23 maj 2006

Suzy siger: Musik-mysterium

Kan nogen forklare mig, hvad det er Rasmus Nør forestiller sig i texten "sommer i europa"?

Han er træt af dansk vinter, drømmer om at spare op til en bike, og vil lokke en eller anden med. Så langt er jeg med. Og han synger så..

".. dig og mig, til sommer i Europa" og så er der noget med mad fra bål og dejlig vin og solskin og den slags. Det forstår man jo godt. Men så fortsætter han

".. og kommer hjem, når vinteren er gået".

??????

Vil nogen forklare mig, om Rasmus tror at man kan undslippe den danske vinter ved at køre sydpå i Europa? Jamen prøv og hør: når det er vinter i Danmark, så er det jo OGSÅ vinter i Europa - ikk? Ellers skal man altså helt ned til Nord-Afrika for at få 17 grader i januar måned, og så er vi jo ikke i Europa længere. Og 17 grader er i øvrigt heller ikke helt den stemning, som jeg lissom fornemmer at Rasmus går efter.

ENTEN er jeg gået svært glip af noget i geografitimerne ELLER OGSÅ bliver Rasmus svært skuffet når han i November smadrer sparegrisen, køber en kværn og kører sydpå til.. regnvejr.

Suzy Q
- selv små ting er vigtige.

10 kommentarer:

Singleton sagde ...

Nå men altså, det han mener er vel bare, at han godt vil have noget godt vejr, ikk? Han synger jo også i sangen at han tegner solen under hendes kjole, og Airline Skrapperas hurtigst til Madras på broen. Jeg tror, ikke han rent bogstaveligt vil tage til sommer i europa, men mere bare ligge nøgen hjemme i sengen og tale om det... Men hva ved jeg. Jeg har jo ikke spurgt ham!

Hvor meget havde du sat på, at den første kommentar var fra mig??

Suzy Q sagde ...

Singlemus: hehehe ikk satset så meget, troede du havde ALT for travlt ;)))) (okay, måske lidt)

Men jeg må sige at jeg finder din meget personlige fortolkning yderst interessant. Dog kommer vi ikke til at hugge om hvem der skal dele dyne med ham - jeg afstår helt frivilligt :DDD

Ulla sagde ...

Jeg har nu også undret mig over den usammenhængende tekst, men bare afskrevet det med at han i det mindste lavede en god plade og at to (gode) åbenbart var for meget at forlange. Jeg har meldt mig ud af Rasmus Nøhr halleluja-koret.

Sig mig, skrev jeg virkelig plade?
CD! Jeg mener CD!!

julie sagde ...

Jeg har tænkt over det så længe, men turde ikke være den første til at bringe det på bane. Tak fordi du har modet og visionerne SuzyQ!

Suzy Q sagde ...

Ulla: Uuuuullla skrev plaaaade, Uuuulla skrev plaaaade ;)
Jamen Ulla, du er jo bare super-hip, nu hvor vinyler er det eneste saliggørende igen, ikk!?

Julie: Velbekomme, og selvtak fordi du tør stå frem sammen med mig :)

styx sagde ...

Hvem er Rasmus Nør ?
Eller måske hvad (udover at være geografisk udfordret)
:-P

Suzy Q sagde ...

styx: Rasmus er en dreng, that's WHAT :-P

Sakse Andersen sagde ...

Det er en fantastisk sang som handler om at man mens det er vinter skal gå rundt og drømme sig væk til alle de smukke ting man enten har set eller skal se... Og når vinteren så slutter kan man komme tilbage i sit hovede... Sangen er langt mere end bare en sang om at tage rundt i Europa, men om at flygte fra det forfærdelige vejr, de våde sko, manglen på lys og smil. Evnen til at drømme sig væk og give sig selv lov til at gøre det.

Anonym sagde ...

halllooo han vil ud i verdern og væk fra kulden i den danske vinter...

Og kommer hjem
når vinteren er gået
mig og dig
Til sommer i Europa

og kommer jeg til sommer i europa når vinteren er gået...
hvor svært kan der være at forstå....

Anonym sagde ...

halllooo han vil ud i verdern og væk fra kulden i den danske vinter...

Og kommer hjem
når vinteren er gået
mig og dig
Til sommer i Europa

og kommer jeg til sommer i europa når vinteren er gået...
hvor svært kan der være at forstå....