21 maj 2006

Suzy siger: Godt grand prix brugt.

Jeg er SIMpelthen så lækker når jeg er bagstiv. Altså, jeg ved ikke om jeg er det for omverdenen, men jeg er det for mig selv. Sådan rigtig mmmmmm blød og forsvarsløst træt og hjernen den er bare heeeelt gelé-agtig, og der kommer nogle super-bouncy tanker ud af den. Og ligegyldigt hvor skødesløst jeg opsætter håret i en gammel elastik, så falder det bare tilfældigt ned omkring hovedet på den helt lækre måde. Ikke lissom når man skal dulle sig ud, og man river og sprayer i det, til man ligner sin moster på fotografierne fra éns egen barnedåb.

Men det er ligemeget i dag. Når man er bagsteif, så er man sjov. Det sjoveste er faktisk når man har været til fest og har sovet sammen, mange gæster. Når man så står op og spiser morgenmad sammen, med gruppe-tømmermænd.. Ihhh.. jeg har haft nogen af de mest frydefulde grineflip i de situationer.
Man er også sådan lidt mere hyggelig. Det er okay at dynen er med på sofaen, og at der lige ryger et lille bolsje i kinden. Herregud, det gør da ikke noget. Måske er man mere sårn.. mildere overfor sig selv. Dømmer ikke sig selv så hårdt.

Med mindre man har kvajet sig, ikk. (Altså, ikke at jeg nogensinde har prøvet det selv, vel.. Det er noget jeg har hørt.) Så kommer den, klaphammeren, hen under aftenen, når man er træt på den onde måde: "Uhhhhhh jeg kan ingenting, jeg fortryder ALting, jeg bliver aldrig til noget, jeg dum og grim og alt muligt, jeg forstår ikke hvordan verden er skruet sammen, jeg kan ikke gebærde mig, buhuuuuuu der er meget i vejen".
Men Oplysning til Blog-Læserne om Fænomenet: Det er bare Sunday Blues. Det er alkoholdepressionen der sætter ind. Man må ALDRIG tage søndagens sidste 5 timer alvorligt. Det går væk igen, tro mig. Toppen af det, i hvert fald. Måske er man stadig lidt ynkelig mandag morgen, men så snart det er mandag eftermiddag, så skal det hele nok gå igen.

Så ja, jeg var ude og gi' den gas i går, og jeg sværger: det freakin' grand prix (ses i øvrigt bedst på BBC Prime hvor kommentatoren er guddommeligt sarkastisk) gav mig simpelthen en migræne-sniger, så jeg måtte vandre rundt i lejligheden blandt drikkende venner, bælle vand, sluge panodiler og jeg véd ikke hvad. Men jeg kom dog lidt ovenpå igen og klokken blev da 4 inden jeg var færdig med at høre rock, ryge smøger og køre dålebajsere ned ;) Nåja! Det var længe siden jeg havde været ude!

Jeg orker simpelthen ikke det Internationale melodi grand prix een gang til. Selv om vi bare mødes for at grine af det, og drikke øl. For filan hvor er det dog en brintbombe af middelmådighed og leflen for laveste fællesnævner. Aldrig har jeg set så mange skrige-skinker næsten blotte kradse-missen for at få point (puuuhaa) og hvis jeg ALDRIG kommer til at høre Balkan-disco igen, så kommer jeg altså til at leve virkelig fint uden.

Som min affekterede (og pragtfulde) kollega udbrød, da snakken for et par dage siden faldt på alle de østeuropæiske indslag i grandprix'et: "For Guds skyld, så genopfør dog dén mur!"

Whoops, can't stay. Der vanker burgere, cola og Capote på dvd.

Suzy Q
- det var godt at blive luftet lidt igen.

3 kommentarer:

susling sagde ...

Man kan jo kun sige, at når den gennem 51-årige taber - Finland - hard rock halleluja- endelig vinder i ført silikonemaskering og - Letland med deres tynde men forførende udgave af det finske råbekor i øvrigt nåede så høj en placering som de gjorde- er der håb forude......endelig vinder vores allesammens højtelskede Finland... Nokia.....rules!!!

Singleton sagde ...

Må også lige indskyde her: HVOR SEJT VAR DET LIGE AT FINLAND VANDT.. Hehe. Jeg lo så meget. Fantastisk. Og Sidsel der - aj men, var vi ikke mange der så det komme??

Suzy Q sagde ...

susling: Hahaha ja.. Det var nok dén af vore nordiske brødre man ikke havde regnet med :D Jeg synes at finner og nordmænd og svenskere og islændinge og færinger alle holder for hårdt. Også selv om jeg er til motorola, siemens og ericsson, solly ;)

singleton: Jow det var kongefedt at de vandt. Det er bare totalt baghjul til alle de babser som sangerinderne åbenbart tror skal vinde konkurrencen.
Der blæser (forhåbentlig) en ny vind! :)