12 april 2006

Suzy siger: Klæ' ud

Altså.. Vi har et eller andet i vores familie med at klæde os ud. Det stammer nok fra min mor - hvor hun har det fra er ikke til at sige. Men vi havde altid en "klæ'ud-kasse" da jeg var lille, og ved hver en given lejlighed (forældres gæster, teater i skolen, 3 forsamlede naboer på en vej) klædte jeg mig ud og optrådte med et eller andet komisk og/eller musikalsk. Min søster var på samme måde, men mere gøglet, sårn I ved med unicykler, jongleren og hunden sku gå på line iført lyserødt strutskørt.

Men briller, tænder og parykker er og bli'r det sjoveste.

Hvordan gi'r det sig så til udtryk? Jamen jeg kom i tanke om det hele fordi min søster lige mailede den anden dag. En mail hvor der ikke stod noget, men hvor der var to vedhæftede billeder. Det forestillede min (ellers smukke) søster i ucharmerende close-up, iført nogle meget-meget stærke herre-briller fra 50'erne eller 60'erne, og overlæben trukket godt om bag sig selv, så fortænderne så meget blottede ud. Hun ser totalt debil ud. Men altså - hun sendte billederne fordi hun syntes at de var vellykkede, ikk?

Min mor kom, lige inden hun tog til Kina, og gav mig to billeder: Et af min nevø Thor der spiser pandekage; tak det er jo meget normalt. Men så gav hun mig også et af sig selv, hvor hun er iført grotesk teatermake-up, blåt chiffontørklæde om hovedet på bonde-måden, og kæmpestore falske tænder der står ud ad hovedet på hende. "SE!" råbte hun stolt. Nu hænger det på køleskabet. Sukkermåsen er ikke helt tryg ved det.

I lørdags fortalte jeg Julie, at jeg optrådte på TV Svendborg (jeps!) da jeg var 17 år. Det var med en sang hvor jeg - igen- var usandsynligt grimt klædt ud, med kikset tøj, stærke briller der sad skævt, stok og håndtaske. Og så sang jeg en sang hvor jeg hvisle/piftede på alle s'erne i sangen. "Jeg har lige fået protese" hedder den. En gammel revy-ting. Og så kom jeg i tanker om mig & tænder.

Og nu kan jeg jo, pga privatlivets fred, ikke poste de fede billeder af min mor og min søster, men I kan jo få et af mig. Det var til min brors bryllup for 1,5 år siden. Brudeparret havde lejet et helt lille slot langt nede på sydsjælland, det var meget idyllisk og smukt alt sammen. Vi var i galla. Da brudeparret var blevet viet vendte de ryggen til alteret, og gik smukt sammen ned ad kirkegulvet, mens orglet brusede. Da de nåede til midten stod min kusine (der også har klæ'ud-genet) og hendes mand ved den forreste bænk, dér hvor man drejer til venstre for at gå ud i våbenhuset - iført de STØRSTE sæt falske bodega-tænder i mands minde - og vinkede nydeligt. Det var med nød og næppe af brudeparret holdt masken :D

Nå, men senere på aftenen, hvor jeg havde fået nogle cognac'er, kommer de her tænder op ad min kusines taske igen. Jeg skyller dem i et glas danskvand (jep!) for PÅ skal de jo! Hele salen lå flade af grin mens jeg lavede stenede ansigter, min egen mor tog stolt en masse billeder, og jeg er røget direkte i Grimme-Albummet, som min mor har lavet over hele familiens grimmeste billeder, med dem. Fremragende! Når vores efterkommere finder det album, kommer de til at prise sig lykkelige for deres pæne tænder, sunde hår og gode øjne. Takket være os.




Suzy Q
- vi har kun det sjov vi selv sidder på.

5 kommentarer:

Ella sagde ...

Nejjjj hvor ser du ud altså - sikke et skægt billede - tak for et godt og højlydt grin - men du ka' ta' det ;-)

Suzy Q sagde ...

Ella: hehe ja jeg kan ta' det :) Jeg elsker at få folk til at grine.

Leto sagde ...

Fantaaatisk paryk....det er lige til et godt grin. Du kunne dog gøre udklædningen perfekt med nogle snydetænder... ;-)

Suzy Q sagde ...

Leto: HAHR HAHR :D

Pedrsn™ sagde ...

yezz dér.. Det da møjt klædeligt!! ;)