19 april 2006

Suzy siger: Jeg var sq træt.

Ja - det er jo aldrig rart at starte dagen UDEN kaffe. Men i dag var den måske endda nok mere påkrævet end ellers - men jeg fik den jo bare ikke, kaffen. Med det resultat at jeg klokken 11 var så groggy, så inde i en osteklokke, så tung i kroppen og så alt muligt, at jeg mailede min chef og sagde: "Prøv og hør: Jeg kommer altså ikke ind til det dér afdelingsmøde".

Så gik jeg i Irma og købte ind til de næste 20 dages nye vaner; boghvedemel, rugmel, majsmel, rismel, oliven, majs, spinat, pebermynte-te, bananer, tofu, bønner, tahin (sesamsmør) og peanutbutter. Så videre til Netto, hvorfra jeg medtog så mange grøntsager og frugter som jeg overhovedet kunne slæbe. Nu havde jeg 3 bæreposer med konserves, glas, mel og hvidkålshoveder - og jeg kunne knap nok slæwe det hjem. Jeg måtte holde flere pensionist-pauser på vejen!

Hjemme og godt lang-armet faldt jeg om på briksen i mit kontor - helt forsvarsløst faldt jeg bare i søvn. Druknede i søvn. Blev spist af søvn. Engang i mellem vågnede jeg og tænkte "nejnej det går slet ikke man må ikke ligge og sove hele dagen" og prøvede desperat at kæmpe mig op til overfladen, men så rullede min øjne baglæns i hovedet på mig, og jeg blev atter hevet ned til bunden af bevidstheden, med blysko på.
Jeg sov som om jeg var forgiftet, simpelthen.

Ved 16-tiden tvang jeg mig selv op. Klaskede vand i hovedet, bagte noget fladbrød, prøvede at få det til at se ud som om jeg havde været lidt aktiv, når Sukkermåsen kom hjem ved 18-tiden.

Jeg må jo ha' været træt. Så er den vist ikke længere. Nu har vi smovset os i veganisk, gul thai-karry, og nu er jeg halv-træt igen! Jeg håber virkelig meget at jeg har det bedre i morgen, for der ligger fire dages arbejde forude, og der er ingen nåde.

Suzy Q
- eller Snoozy Q

Ingen kommentarer: