15 april 2006

Suzy siger: Jeg har haft bedre dage

Jeg sad lige i formiddags og skrev noget til bloggen om min Påske "so far"; og om min nye køkkenhave, som jeg er rigtig glad for, og om den Påskefrokost som jeg var ved at dække bord til - da min bror sms'ede og sagde, at vores far havde fået en blodprop og at han ville ringe når han vidste mere.

Jeg sendte ham en sms og skrev "ring ring ring" og så ringede han. Far var indlagt. Blodproppen sad i halsen og den ene arm var meget hævet og helt mørkerød. Men ud over dét, så sad de bare på hospitalet og kiggede; far havde fået lidt frokost.

Min mand og min bil var på arbejde. Så ringede min søster til mig fra Shanghai: "Så er mor sat på flyveren hjemad! Hvad er fars mobilnummer, han svarer ikke på hjemmenummeret?" Så var jeg så nødt til at fortælle hende hvad der skete. Hun sad så der på den anden side af kloden og fik det rigtig elendigt.

Jeg sms'ede til Sukkermåsen: "Ring ring ring". Efter 1,5 time med totalt fragmenterede tanker, bjerge af mad der skulle i køleskabet, brusebad og flere tanker tog jeg en beslutning og tog overtøj på og gik mod metroen. I mellemtiden ringede en glad gæst og ville høre hvor mange øller de sku tage med. Jeg fortalte hvordan situationen var, udsatte alt og lovede at give lyd fra mig, gik tilbage efter min pung som jeg havde glemt og tog en metro. Så ringede Sukkermåsen. Han samlede mig op ved en station og vi drønede ud mod provinshospitalet. Jeg ville bare se min far.

Han var nogenlunde okay. Han havde fået en blodfortyndende indsprøjtning og den virkede. Hævelsen i armen havde lagt sig. Han troede at han havde haft halsbetændelse, fordi han havde været meget varm og kold og træt og distræt i 2 dage, men i morges var hans arm så helt hævet så han ringede til vagtlægen og min bror.

Sukkermåsen og jeg, og min bror, svigerinde og nevø var så på hospitalet hele dagen. Efter 5 timer var hans journal stadig ikke på afdelingen. Den akutte(!?) ultralydsscaning var heller ikke i sigte. Senere fik vi at vide, at den måske kom i morgen, hvis vi var heldige.
Nå.. men han legede med nevøen, snakkede og spiste aftensmad, så det var jo fint. Gode tegn. Han havde bare stadig ondt i "halsen" når han hostede og sank. Og halv-hævet arm.
Vi kørte tilbage mod København ved 19.30-tiden, og så ventede opgaven med at hente vores mor i lufthavnen - hun forventede at se far og hun havde ringet som en gal på hans mobil, men den svarede han jo ikke; den lå derhjemme.

21.30 stod min bror, jeg og sukkermåsen i lufthavnen og tog imod en totalt søvn-berøvet mor, der havde holdt sig vågen hele vejen fra Shanghai: "Heeeej.. Hov, hvorfor er I her?" Så måtte vi så nænsomt fortælle om dagens begivenheder, inden min bror kørte hende mod provinsen. Nu er jeg her ved computeren, med smøger og cognac.

Nu er min mor i landet og jeg kan ikke gøre så meget mere. I morgen tidlig vil jeg ringe og høre hvordan det hele går. Han vil jo helst hjem.

Påskegæsterne kommer i morgen eftermiddag i stedet for.

Hvor er jeg lettet over, at det trods alt gik så "godt", forholdene taget i betragtning.
Der var lige et par timer, der mildt sagt var hårde.

Suzy Q

9 kommentarer:

Liselotte sagde ...

Sikke dog en forskrækkelse - godt, at det hele endte godt - efter omstændighederne. Jeg håber du får en rolig nat og en god besked i morgen.

Leto sagde ...

Det er derfor, at vi skal dvæle ved alle livsbekræftende stunder vi har i vores liv, for det er fra disse stunder, at vi skal hente kræfterne til dage som denne.

Pedrsn™ sagde ...

Århh Suzy.. Det ska nok gå :). Hvor hektiskt har alting osse liige lov at være .. !!

Ønsker alt det bedste for dig og din familie..

styx sagde ...

Føj for pokker !
Det er grimt at føle sig så magtesløs. Jeg håber du kun får gode meldinger fra nu.

Suzy Q sagde ...

Liselotte: Ja, og tak. Jeg sov fint men vågnede selvfølgelig med hovedpine :-/ en Suzy-Klassiker. Men den er næsten helt væk nu :)

Leto: Du har så evig ret. Jeg er også rigtig glad for min daglige optimisme, for jeg klarer egentlig den slags her ret ligevægtigt :)

pedrsn: Tak skal du have :)

styx: Lige præcis. Jeg har fået blandede meldinger, jeg tror jeg gir en lille update enten i dag eller i morgen middag.

Lene sagde ...

Ajmen for sørensen da.. Jeg håber det går godt og at din mor også klarer det hele..

Tanker fra Lene

PS: Jeg har sgu drømt om dig i nat Suzy. Med tænder og paryk og det hele:-)

fivetosix sagde ...

Some SHIT!
Håber farmand er OK ?
All the best ;-)

Mie sagde ...

Pyha, for en forskrækkelse og mange ender, der skulle samles lige med ét.

Håber på alt det bedste for dig og familien...

Suzy Q sagde ...

Lene: Tak (og jeg beklager virkelig det med drømmen! ;)

fivetosix: Han er ikke okay endnu. Men tak :)

mie: Ja, tak skal du have.