01 april 2006

Suzy siger: hold på remmer og tøj..

... er do vimmer hvor tingene bare galoperer ud over stepperne.

Jeg kom hjem i går aftes fra det dersens projektleder-kursus. Det var superfedt. Fik de fleste af de redskaber der skal til, tonsvis af øvelser osv osv. Gruppearbejdet gik fint - men da vi fik den sidste "sætte-tingene-på-spidsen"-øvelse (hvor vi skulle redde 6 nødstedte mennesker op fra en grotte, kun én i timen, og vandet steg hurtigt - i hvilken rækkefølge skulle de op?) måtte jeg sidde ret alene med min kontroversielle etiske holdning - at man ikke kan rangordne og værdisætte folks liv efter alder, antal børn, psykologiske tilbøjeligheder osv. Sandheden er jo at jeg selv engang i mellem har lyst til at aflive et par stykker (klassikeren: Mimere!) men jeg efterstræber da etikken omkring ikke at værdisætte nogen menneskers liv - for hvad ved jeg? Det kan da godt være at de har børn - men det kan da også være at de slår dem, og at børnene ville være bedre tjent uden. Nå, men jeg tog det ret roligt, mens to af gruppens medlemmer, (der rangordnede folks liv efter om de var kvinder, unge, gamle, forældre eller alkoholikere), sad og kaldte sig selv for "objektive" og "rationelle", alt i mens de, mørkerøde i hovederne af ophidselse, råbte "Kujon" ad mig. Sjovt :D
Til fremlæggelsen sammen med de andre grupper var der heldigvis mange andre der syntes som jeg. Jeg mødte bare SÅ mange fede mennesker, inkl de to ophidsede gruppemedlemmer (de sku jo bare elskes ihjel) og jeg har haft to fantastiske dage og føler mig super-heldig over at få den slags oplevelser.

I aften skal Sukkermåsen og jeg til BIG BAND BATTLE i Radiohusets Koncertsal! Hurraaaaah! DR's Big Band kæmper mod BBC's Big Band og for FILAN da, hvor jeg glæder mig!
De skal bare trutte i de horn, skal de! Jeg er næsten bange for at blive så eksalteret af al den swing at jeg dratter ned fra balkonen :) ja, for jeg det er jo UMENNESKELIGT at skulle sidde stille med kroppen når to big bands gir den gas!

Bagefter skal vi ud til en fødselsdag hos nogle gode, gamle venner, så nu er vi på vej i lørdagens indkøbs-ræs for at finde gave osv.

Og så har vi FRI søndag, mandag og tirsdag. Jæææiiiihhhhh... Vi skal drømme om vores hus, kigge på om der kan blive råd til at lave køkken og få ny belægning i haven, gøre lidt rent, samle tankerne om vores hjem og fælleskab her i hytten, så alt vores arbejde og mange projekter ikke sluger al energien. Jeg glæder mig.

Hav en super weekend, rødder!

Suzy Q
- BiQ Band fan

2 kommentarer:

Liselotte sagde ...

- og sådan et indlæg, kan man jo blive helt glad af at læse. Sørg nu for at have en rigtig dejlig weekend og nogle fantastiske fridage :-)

Suzy Q sagde ...

Tusind tak, Liselotte :)