03 april 2006

Suzy siger: Forårsrengøring

Hold kæft hvor har vi gjort rent i dag, mand!
Det var også sådan cirka 3 mdr at der sidst blev skrubbet i helt bund. Men nu hvor det er lyst om aftenen, så kom alt støvet bare frem i solstrålerne.. Adr. Der måtte gøres noget.

Badeværelset blev afkalket og skurret, badeforhæng og måtter fik en tur i vaskemaskinen og spejlene fik en gang sprit.
Inde i stuen kom alle møblerne væk, der blev støvsuget og tørret støv af og SÅ blev der vasket trægulv med sæbespåner. Først med sæbe på gulvklud, så med sæbevand frit på gulv med skrubning direkte af gulvskrubbe, og dernæst aftørring med ny gulvklud i rent, skoldhedt vand (Suzy Q på alle 4 med rumpetten i vejret på bedste middelalder-manér).
Men det var det hele værd - man ku spise kaviar af det gulv nu.

Entréen fik samme tur - den funkler!
Yderligere afprøver vi nu et nyt spisebord. I stedet for vores ellers meget smukke men runde 120 cm i diameter teaktræs-bord, prøver vi nu et ovalt (men knap så smukt-i-træet)-bord, der kun er 90 bredt - det gi'r mere plads på siderne af bordet. Det var lidt svært at komme forbi før. Så nu er det næsten som om man har fået en helt ny stue.
Og desværre næsten som at få et nyt kontor, for her står det gamle, runde spisebord nu og fylder helt urimeligt meget i rummet på en lidt akavet plads mellem briksen og reolen. Altså, faktisk midt i rummet. Hm. Må der gøres noget ved.

Ved 15-tiden kom mine forældre og så kørte vi allesammen min mor i lufthavnen - hun tog et fly til Shanghai, hvor hun besøger min Schwester. Sejt ikk? Her til aften, mens jeg lå og så "Broken Flowers" sammen med Sukkertrutten, kom jeg pludselig i tanker om, at min mor lige NU, højst sandsynligt, befandt sig et eller andet sted over ... Rusland, måske. Langt ude tanke. Jeg sendte en kærlig tanke til det fly, for det bærer en kostbar last. Min mor. Den eneste jeg har haft, og den eneste jeg nogensinde får. Jeg håber at hun får en fantastisk tur.
Jeg tog nogle billeder med digitalkameraet da hun kørte op ad rulletrappen og vinkede farvel - og så skyndte jeg mig hjem til iBook'en, og mailede billederne som en slags mor-kvittering til Schwester i Shanghai - "Se, nu er hun taget af sted!" Fagre nye verden, I love it :)

Suzy Q
- kom nu med den teleport

6 kommentarer:

Suzy-Hang-Around sagde ...

Ja, de mødre. Efter utallige gange at have tænkt 'Jeg kan ikke holde hende UD!', er det meget rart, sådan en oplevelse af at man alligevel nødigt vil undvære hende.

Suzy Q sagde ...

SHA: nemlig :)

fivetosix sagde ...

SHIP'O'HØJ!
Havde engang en lejlighed med ludbehandlede trægulve. Når jeg med bare tæer smed en hel spandfuld sæbespåner ud over stue gulvet og gik i gang med gulvskrubben følte jeg mig som en matros på fregatten Jylland :-)

Suzy Q sagde ...

fivetosix: Nemlig! Jeg fik på et tidspunkt Pippi langstrømpe-fornemmelser, og fik lyst til at spænde 2 skrubber under fødderne og sæbe-skøjte :)

Uden Relevans sagde ...

ak ja... jeg har 42 kvadratmeter stuegulv der skal vaskes... any takers??

Suzy Q sagde ...

nope :) your on your own