12 april 2006

Suzy siger: Forkølet

Suzy Q'sen er nede. Gået i dørken. I brædderne. Vifter med det hvide flag.

Denne her djævelse forkølelse/influenza er eksploderet lige i masken på mig. Mit åndedræt lyder som en middelsvær hvalros. Jeg æder mere snot end mad *adr*.

Jeg måtte forlade arbejdet inden min aftenvagt var slut. Tilbragte natten med at gå på toilettet og pudse hornet og drikke vand. Når man ikke kan trække vejret gennem næsen, så gør man det jo gennem munden. Og når man så vågner (dvs hvert kvarter) så er ens ellers så flydende mundvand transformeret til en klæbrig, hvid superlim. FØJ!

Vakler totalt groggy ud i køkkenet her til morgen. Insisterer på mit morgenritual: Brød med ost, kaffe og avis på skammel ved køkkenbord med udsigt til køkkenhave. Det er sådan jeg VIL have det hver morgen. Normalt lægger jeg også make-up her, men det er jo udelukket når man ligner en banket skildpadde, og heldigvis også helt unødvendigt til en dag i joggingsæt på sofaen med dårligt tv som eneste livsindhold.

Kaffen damper og jeg får lavet en mad. Knækbrød med en skive ost på, (ingen smør) mens mit bondebrød til mad nr 2 rister i brødristeren. Fører langsomt og forventningsfuldt knækbrøds-maden op til mit opspilede og sulte gab. Fører maden ind. Men hånd/øje-koordinationen er jo helt ude at skide på en dag som i dag - så mine fortænder støder mod osteskiven og får, lige så langsomt som jeg fører knækbrødet ind, skrabet osten af. Den lander med et lille, sølle *klask* på køkkengulvet, mens jeg sukker opgivende og lukker øjnene; stadig med åbent gab og knækbrød halvt indført.

Jeg kigger træt ned på osten og smider knækbrødet på køkkenbordet. *KA-CHUNG* mit bondebrød er ristet færdigt og popper op af risteren. Jeg drejer mig i pensionist-tempo på min skammel, griber med højre hånds tommel- og pege om det varme brøds overkant, hejser det vejen rundt og.. slipper det, inden det når hen til køkkenbordet. Det lander med et lille, tørt *knas* på gulvet.
Jeg sværger, jeg kan TYDELIGT høre skoggerlatteren fra the big guy upstairs. Hvis jeg havde kræfter til det, så ville jeg vifte en knytnæve op mod ham, men det blir kun til et lille hæst *knurre*.

Jeg giver op og drikker min kaffe. Jeg opgiver at pudse mere næse, så jeg snor to stykker køkkenrulle og stopper dem op i mine ømme næsebor. Nu ligner jeg et meget træt (og mærkeligt ) insekt når jeg kigger mig i spejlet. Måske sku man ta et karbad?

Nåhr nej jeg skal planlægge indkøb til påskefrokost på lørdag (det skal jo gøres i aften); jeg skal skrive noget brochure-værk med deadline overskredet; jeg skal kontakte div personer vedr brunch i morgen og middag på fredag; og jeg skal også have sået gulerødder i min nu udvidede køkkenhave (farvel blomsterbed).

Åhr.. et lille karbad kan vel klemmes ind...

Suzy Q
- godt gabbeldath forgølet

6 kommentarer:

Uden Relevans sagde ...

Jeg ryster en fortørner knytnæve på dine vegne.

God bedring Smølf

kh Morfar

Uden Relevans sagde ...

fortørnet... ak ja...

Liselotte sagde ...

God bedring til dig og kom så ud i det karbad ;-)

Suzy-Hang-Around sagde ...

Dakkels Duzy! Krydser fingre for at vi ses til brunch i morgen så knoerne er helt hvide!

H.M.Ulla sagde ...

He. Jeg gør også det med køkkenrullen. Træt og mærkeligt insekt er meget præcise ord. ;o) God bedring!

Suzy Q sagde ...

Morfar & Liselotte: Tak skal I have. Jeg fik et karbad og en eftermiddagslur.

SHA: jeg håber også, og mon ikke. Jeg er gået ind i nysefasen nu. Og jeg vil heller ikke gå glip af at se dig.. og ham den anden dér ;)

Ulla: tak :) glad for at høre at jeg ikke er eneste mærkelige insekt :)