30 april 2006

Suzy siger: Faste dag 2

For fanden, mand! Jeg har bare haft så svært ved at sove hele ugen. Ikke en nat er gået, uden at jeg på et tidspunkt er stået op og har taget en halv eller en hel sovepille. Det holder sgu ikke i længden. Og hele ugen har jeg skulle høre på kollegers velmenende råd om baldrian, humle, meditation, stå op når man ikke kan sove osv osv... Jeg nænner ikke at fortælle dem, at jeg har prøvet det, det virker ikke, og jeg desværre er beyond alt dét - så jeg nikker bare og ser ud som om jeg ta'r noter og siger mange tak.

Jeg ved ikke hvorfor det er sådan, men jeg får det bare sådan.. varmt, hjertebanken, tankerne kværner-agtigt. Præcis lige som dengang jeg led af decideret søvnløshed.
Jeg er faktisk rigtig bange for at det skal komme igen, for det var et sandt mareridt [no pun intended]. Jeg ligger der bare - hele natten - og sover ikke. Jeg har lukkede øjne, er brændende træt, men den "tunghed" der skal til, for at man forsvinder ind i søvnen, den kommer aldrig.

I nat var ingen undtagelse. Og det var virkelig ikke fordi jeg ikke var træt. Kl 15 i går gik vi ud i haven, og jeg kastede mig over et bed der vel er sårn 1 meter bredt og en 6-7 meter langt. Det skulle graves op, og der skulle sættes roser. Jeg siger jer: overalt i det bed var de overste 15 cm af jordlaget REN skvalderkål-rodnet! Så jeg måtte hæve spaden og trampe og hoppe på den, for at skære firkanter ud af jorden, vende knolden, og så ryste jord af rodnet-klumpen. Hold kæft hvor var det hårdt, jeg var gennemblødt af sved. Nåmen da jeg manglede den allersidste m2 var jeg helt færdig; men... som det stædige æsel jeg er, VILLE jeg bare være færdig. Man kan da ikke efterlade én kvadratmeter?!? Nej, så jeg kløede på.. og gjorde det, jeg altid gør... overskrider mine egne grænser helt vildt og overanstrenger mig. Resten af aftenen hang min venstre arm som en død pølse og dinglede fra min ømme skulder. *DOH* hold dog op med den slags, Suzy!

Nåmen var jeg sulten efter 3 timer for fuld damp i haven? Ja det kan man vist roligt sige. Så jeg tog mig et dejligt stort glas vand og slog over på National Geographic Channel, der havde "secret bible" tema-aften, og dét er lige op i min alley. Judasevangeliet, tempelridderne og alverdens facts og mysterier. Jotak. Og så gik jeg i seng og sov.. ikke :-/ Den mindste lyd gav mig kæmpechok, så jeg gispede, spjættede og pumpede adrenalin ud i mit stakkels blod. Ihhhh hvor er det altså belastende!

Sukkermåsen har ligget inde i kontoret i nat, og brækket sig. Svagpisser :-P
Arhj Suzy joker... det er rigtig synd for ham.. han er godt nok bleg om gællerne, selvom han siger at han har det fint (men det siger mænd jo per reflex altid) Han er jo også på 3. dag, jeg er kun på 2. Men jeg stopper altså i morgen tidlig, for jeg skal på aftenvagt i morgen, og så nytter det altså ikke at komme totalt whacked af mad-mangel.

Her til morgen, på fastedag 2, er jeg (meget overraskende) sulten. Men det nye er, at den "omtågede" fornemmelse er fuldstændigt væk!? Jeg er helt klar i hovedet og har det fint i kroppen (bare lidt øm af al det havearbejde). Jeg har en hård knude af glubende sult i maven og op ad spiserøret. Men jeg gennemfører! Jeg skal også i haven og lave en masse i dag, så der bliver rigeligt andet at tænke på end burgere, æg, cola, vin, bearnaisesovs, aspargessuppe, grydestegt kylling med agurkesalat, peanutbutter, og burritos med smeltet ost.

Suzy Q
- vil vil vil kan kan kan

ps - Hvis vi venter længe nok... tror I så at der kommer nogen og gør vores badeværelse rent for os? For jeg tror lidt at det er den strategi vi har valgt....

4 kommentarer:

styx sagde ...

Den badeværelses-strategi vil jeg gerne abonnere på.

Kan du ikke lige forklare fruen her i huset, hvordan det virker. Hun bliver ved med at sige, at badeværelset trænger til rengøring og så kigger hun sigende på mig.

Jeg har tilbudt at sprøjte det hele ind med kalkfjerner-gele, og lade det hænge en dags tid, og så spule det af med højtryksspuleren, men hun virker meget lidt overbevist om det gode i den metode. =)

Suzy-Hang-Around sagde ...

Skal vi prøve at telepatere os gennem natten? Jeg sover alligevel heller ikke. Kom godt gennem fastedag 2, din selvpiner, jeg har piftet min egen cykel for at forhindre mig i at udføre meget ønsket picnickurvsobstruktion ;-)

Suzy Q sagde ...

styx: det fungerer faktisk.. rigtig dårligt. Det fungerer på den måde, at du vedbliver at ignorere at badeværelset trænger til rengøring.. og så pludselig en dag, så har din kone gjort det for jer :-P

SHA: Søvnløs OG telepaterende..? Det lyder stressende. Til gengæld kan det være at jeg er så kedelig, at du falder i søvn.

styx sagde ...

Nåeh, men den løsning kan jeg da leve med :-)