05 april 2006

Suzy siger: Dårlig dag i vvs-skranken.

To ting som jeg bare bliver nødt til at fortælle jer. Jeg er på arbejde, så det går lidt hurtigt:

1) I går siger Sukkertrutten til mig: "Hey har du bemærket at mit, undskyld: "VORES" store fede, specialopsatte og heftigt betalte bruserhoved er begyndt at vise ir (altså det dér mintgrønne hejs der kommer på metal) i kanterne?" Nej svarer jeg sandfærdigt, for jeg kan slet ikke se helt derop. "Nå", siger ægtehapseren selvsikkert og fuld af testosteron, "men jeg har en fast aftale med vores gode VVS'er (der satte den op) om, at vi bare kan køre ud til leverandøren, aflevere det irede brusehoved og få et nyt. For det det skal selvfølgelig være i orden når nu vi har betalt kassen for det". Det er VVS'erens faste Leverandør og de har en god aftale.

Så kan I se set-up'et: Sukkermås -> VVS'er -> Leverandør

Godt. Han snupper Sukien og kører derud - vist nok et sted i Rødovre. Han kommer ind, der står en mand bag en skranke - lad os kalde ham Leverandøren. Sukkermåsen forklarer sagen, og Leverandøren siger: "Det kan der slet ikke blive tale om". Altså 100% minus kundeservice. Sukkermåsen siger: "Jamen, jeg har en aftale med [navngivne] VVS'er som er en af jeres faste kunder og han sagde..." Jamen det kan der slet slet ikke blive tale om. Leverandøren er smækfornærmet over, at Sukker bare møder op UANMELDT, han aner ikke hvad han forestiller sig, han kender ikke noget til nogen aftale, det hele er bare LATTERLIGT. Han hader altså folk som Sukkermåsen (altså kunder) allerede inden de er mødt op. Det har han bare besluttet.

Nå, min ægtehapser gider ikke mere fis, så han tager sin mobil og ringer VVS'eren op - og fortæller hvad der sker. VVS'er siger: "Giv mig Leverandøren"!
Leverandør og VVS'er taler nu sammen i Sukkermåsens mobiltelefon. Leverandøren står på den anden side af skranken og diskuterer vildt med VVS'er. Til sidst siger Leverandøren så bare: "FINT!" ind i mobilen; hamrer mobilen ned i skranken hvor han efterlader den; og går ud i baglokale.

Sukkermåsen tager sin mobil, fører den op til øret og siger: "Hallo?" VVS'er er stadig i den anden ende: "hvad sker der?"
-"Tja han lagde mobilen og skred".

Her kommer leverandøren så tilbage, og læs nu godt efter:

Han smider, stadig uden et ord, en papæske med et nyt brusehoved på skranken foran min uforstående og måbende mand; tager det gamle, irede brusehoved, som Sukkermåsen nænsomt havde pakket ind i et viskestykke for ikke at ridse det; FLÅR viskestykket af (den slags driller når man er rasende), går ud i baglokalet, men kun lige inden for døren, så Sukkermåsen stadig kan se ham - altså, det er 2 meter fra skranken - KYLER brusehovedet ned i gulvet OG GIVER SIG TIL AT HOPPE PÅ DET. Sparker til det, og hopper på det igen.

Sukkermåsen, der stadig står med mobilen mod øret, har fuldstændigt tabt underkæben og VVS'eren i den anden ende råber "Hvad sker der?!" og min mand siger vantro: "Jaeh.. nu har han smidt det på gulvet og hopper ovenpå det".
"Nå" siger VVS'er, "han har nok en dårlig dag".

Jo deeeet.. ROFL

Sukkermåsen lagde på, tog papæsken, sprang ud i Sukien og undslap for fulde gardiner med det nye bruserhoved.

Suzy Q
- vældig glad for at det ikke er min huspligt at bytte defekte brusehoveder.


2) Hvad var den anden ting? Jo, jeg drømte i nat, at en (get this): Elsdyr-tyr rendte rundt i en fold og bedækkede heste og køer. Og så blev der født en masse kalve og føl med sådan nogle store, dunede Elsdyr-horn mellem ørene. HAHAHAHA. Jeg kaldte racen for "Firpasfod" og så halv-vågnede jeg i nat og tænkte: "Det her SKAL jeg bare huske" for det var super-dybt og meget-meget vigtigt.. kan jeg tydeligt huske at jeg tænkte.
Så vågnede jeg så i morges og tænkte: Firpasfod. Det er jo bare helt vildt... dumt. En firpasfod er noget som en kontorstol eller en lænestol fra 60'erne står på, og ikke en pony med et sæt nuttede elsdyrhorn mellem ørene. Hvorfor er man så klog så man kunne undvære hovedet når man drømmer, og så hamrende kedelig når man er vågen? :D

7 kommentarer:

Liselotte sagde ...

Ha ha ha ha... jeg trimler stadig rundt af grin herovre i det mørke. Godt summermåsen har talent for at undlsippe galninge, for det har været noget der lignede han rendte ind i dér ;-)

Sanne B. sagde ...

Bare for info, så er du s.. ikke kedelig i vågen skrivende tilstand.

Skulle egentlig have ringet til VVS'er om et lille håndvaskeprojekt, men nu tør jeg ikke. Tror jeg venter til i morgen...

Suzy Q sagde ...

Liselotte: ja tænk engang at skulle svare sin kone på spørgsmålet "Hvad har du så lavet på arbejdet i dag?" og så være nødt til at sige: "Jeg hoppede på et brusehoved i ren raseri". Det er skidt, mand :D

sanne b.: Tusind tak for de pæne ord! Og ja, men bliver liiiidt loren ved vvs'verdenen, når man hører sådan noget... Men hvem har sagt at VVS ikke kan være passioneret arbejde!?!? ;)

Pedrsn™ sagde ...

Det lyder bare for Crazy marnnn..totaal uforståelig ting - at trampehoppe på stakkels irret bruserhoved!!

Suzy Q sagde ...

pedersntm:Yessir! fuldkommen gak.

AnetQ sagde ...

Nåmen i det mindste får han da afreageret - jeg har haft en dag, hvor man burde have hoppet på noget eller nogen... Men så kan jeg jo føle mig voksen & behersket & alt muligt.

Suzy Q sagde ...

anetq, ved du hvad, jeg tror jeg har et gammelt bruserhoved du må hoppe på ;)