03 marts 2006

Suzy siger: Stadig ren underholdning

Undskyld hysteriet i går. Det er stadig ikke helt overstået, men jeg skal prøve at lægge en dæmper på det.

Men bare for at illustrere, hvordan (som jeg skreg i går) at Gud kun har underholdnings-mæssige intentioner med mit lille, fedtede liv, så hor lige her engang:

Jeg sku i Fields. Ja, for jeg var igen tvunget til at skaffe nogle klude. Mig + tøj = Kæmpe no-no, men det skal jo altså gøres, for det eneste der er værre end mig med tøj på, er mig uden tøj på. So there.

"Nå, Kvabse" tænker jeg for og om mig selv, "hvad med om du lissom kom ud og rørte dig lidt? hvad med om du gik på dine korte små stænger, hen til Fields?" Jotak som byder. Det gider jeg da godt. På med ørervarmerne, halstørklædet og frakken, og så FRISK af sted, og prøver at lade være med at tænke for meget over, hvad opgaven går ud på.

Da jeg er 200 meter fra at have fuldført turen, kommer jeg i tanke om, at jeg har et æg til at stå og koge på komfuret. Det æg, som jeg skulle have haft i tasken, som buffer mod shopping-sulten. Med andre ord: Min frokost. Og man tager jo ikke lige chancen og siger "jeg shopper lige i 3 timer mens vandet koger væk, ægget brænder på, bryder i brand, antænder emhætten og brænder huset ned til grunden". Nej det gør man ikke. Man prøver af al magt at huske OM man har et æg til at stå og koge på komfuret, og jeg kunne med al tydelighed huske, at jeg tog en kasserolle frem, puttede ægget i den, tændte kogekedlen, og da vandet kogte hældte jeg det over ægget. Med et suk indså jeg, at jeg måtte tilbage. Så jeg gik tilbage igen.

Da jeg låste mig ind i huset (og ja, det er stadig surrealistisk at være husejer!) hørte jeg ingen bulderkog. *Gisp* er alt vandet allerede kogt væk? Løber ud i køkkenet - og konstaterer at: nok havde jeg puttet et æg i en gryde og hældt kogende vand over det - MEN JEG HAVDE GLEMT AT TÆNDE FOR KOMFURET. Super-heldigt hvis man går og shopper i 3 timer, pissehamrendemøg-irriterende hvis man er taget hjem igen, fordi man troede at det kogte.

Nå, jeg skrider igen. Nu har jeg travlt. Jeg skal nå en masse. Nu vælter det bare ned med sne, og jeg beslutter mig for at tage Metroen. I strid modvind kæmper jeg mig over til stationen, og selvfølgelig opstår den klassiske: Når-du-kommer, så-kommer-toget-også. Men-kan-du-nå-op-ad-trappen-og-klippe, inden-toget-kører-igen?"-situation.
Selvom jeg oksede som en gal, nej, så nåede jeg det ikke. Mens jeg stadig stod og famlede i tasken efter klippekortet, sagde dørene *bibibibibibibibibib* og alle de glade og vinkende mennesker INDE i toget forsvandt sidelæns med 50 km/t mod Fields. Bastards!

Nå men det næste tog kom om 1,5 minut, eller sådan noget. Jeg finder klippekorts-etuiet. Der er to kort i - men der er ikke nogen klip på nogen af dem! Hen i automaten, vælge 2-zoners-kort, "indsæt betalingskort", ja det GØR jeg jo også! "Tag kortet" jaja, "der var en fejl ved læsningen, indsæt kortet igen". AARRRGGH.

Efter 10 indsætninger af mit supervelfungerende dankort - IGEN - vælger automaten at acceptere det. Ih tusind tak! Jeg prøver bare at komme til at betale for et af jeres freakin' produkter. *grrrrr*.
Behøver jeg at sige, at alt imens automaten tager sig sin søde tid om at PRINTE kortet og spytte det ud.. Så er næste tog allerede kørt igen. Det er klart. Det kan ikke være anderledes. Jeg kan tydeligt høre latterbrølene oppe fra skyerne.

Men HA! nu har jeg bare et kort, og nu har jeg også klippet et klip på det - så nu kan dén Metro BARE komme, den kan! HA!
Men det gider den så ikke. Nu vil den hellere vente. Der skal gå mindst 10 minutter, inden et tog viser sig igen.

Behøver jeg at sige, at jeg på dén tid, som jeg har brugt på at flakke rundt på stationen osv osv, sagtens kunne have nået at GÅ over til Fields - igen? Nej vel. Nå, skid hul i det.
Jeg kom derover, det var ikke nogen succes. Jeg tog metroen hjem igen.

Nåjo - een ting lykkedes dog: Jeg fik min bank til at lave en check på 3125,-, fra mig til en fagmesse der snart løber af stabelen. Normalt vil det jo være noget som man taler med sin chef om, og får firmaet til at betale, men min chef har simpelthen så ondt i pjækketarmen, og når han endelig er her, så er han så forvirret at man ikke kan fastholde hans opmærksomhed i 2 sek ad gangen - så det har jeg bare droppet.

Nu er det også sådan, at det er en fag-messe, men ikke lige præcist mit fag. Jo det er à la-mit-fag, men ikke helt. Men det er en fagmesse for det fag, som jeg gerne vil over i, ikk? Ahhhhhh, NU forstår I!
Ja, så jeg har simpelthen bare meldt mig til, og betalt lortet selv. Jeg er ikke dén, der gider at sidde og pive fordi chefen ikke sender mig til messer og festivaller - Jeg betragter det som en investering og skriver en check. Jeg har alligevel opgivet at få ham til at interessere sig for min faglige udvikling - det er nok bedre at jeg gør det selv.

Nå - og så var der en supersuper sød sekretær, der gik gennem ild og vand for at ordne det sådan, at jeg kunne komme og betale "kontant" i dag - så jeg ikke kom for sent med at melde mig til workshops. Jeg betalte, takkede hende, løb ned til computeren da tilmeldingerne åbnede.. og.. meldte mig ikke til noget.

Jamen jeg TURDE ikke! Jeg forestillede mig, at alle fag-nørderne på messen/festivallen ville slå rundkreds om mig og sige : "Hvem er du? HVAD LAVER DU HÉR!?!?" alt imens jeg ville stå og presse ryggen op ad muren, smile stift og prøve ikke at ligne en puddel der havde sneget sig ind i grand-danios-kennelen.

Ja, jeg turde altså ikke. Jeg kan stadig høre skogger-latteren oppe fra skyerne, men jeg truer bare tilbage, og vifter arrigt med knytnæver mod himlen og råber: "BØLLE!!! Jeg får bugt med dig en dag, jeg gør!! Det bli'r mig der griner sidst!!"

Suzy Q
- ren underholdning.

4 kommentarer:

FivetoSix sagde ...

Så må du da takke din Gud :-)
Underholdningsværdien er HELT I TOP :-)

Suzy Q sagde ...

fivetosix: *haha*
Tak (tror jeg) ;)))

Suzy-Hang-Around sagde ...

Arj, Suzy Q, du skal da med! Fuck de selvfede grand danois'er, du er en Mastino Napoletano og meget bedre end dem. Og det vil de også kunne se med et halvt blik, og de vil skynde sig at lære dig alt de ved, i håbet om at du gider være deres ven. Af sted!!

Suzy Q sagde ...

SHA: jaja jeg skal med, men melder mig ikke til nogen workshops. Jo, jeg har faktisk meldt mig til een, men "håber" lidt at jeg ikke får den... *pivpiv*