05 marts 2006

Suzy siger: Skønno weekend

Det var en GOD koncert i går. Jeg synes det vrimlede med indflydelsesrige folk, der sværmer som bier for blomster, om The Royal Highness. Hvem får lov at arbejde sammen med bandet? Det bliver spændende at se hvad og hvem de vælger.
De knoklede på scenen i går aftes, og hold op hvor er der meget smæk! på dem. Og virkeligt, virkeligt velskrevne numre. Jeg glæder mig så meget, til de vælger at lave en plade.

Da næste band skulle på, flygtede vi (hele slænget) ned i under-etagen hvor baren var. Det var jo meningen at vi skulle videre til Café Alléenberg (i daglig tale "Psykopaten") og fejre fødselsdag for Bassøren. Stemningen blev rigtig høj, og det var utroligt hyggeligt at møde alle folk igen - det er over et halvt år siden jeg havde set nogle af dem. Snakke-snakke-snakke-snakke. Ovenpå kunne vi høre Rock Hard Power Spray desperat prøve at snakke sig igennem deres 60 minutter - måske har de ikke så mange numre...? ;)

Så ud i sneen, mirakuløst finde en taxa, køre til Frederiksberg, entrére Psykopaten og bemægtige os et hav af borde så vi kunne være der allesammen - og dérfra gik det ellers over stok og sten. Fødselaren kom og vi sang føs'das-sang, og så var der gaver og skål. Og skrål. Og så væltede det ellers ind med mennesker, af hvem jeg kun kendte halvdelen, men der var bare så mange nye fantastisk søde mennesker; man kunne sagtens komme til at tro, at man havde kendt dem allesammen for EVER. Ja, som I kan høre så var Suzy i sit es; der var øller, smøger og festglade mennesker til hobe.

MEN - jeg havde givet Sukkermåsen mandat til KLOKKEN TRE at sige "jeg vil hjem". Og det gjorde han - ti minutter i, vel at mærke. "Jeg vil hjeee-eeeeem" pev han, og nåja: så havde han også lovet at huske mig på, at vi jo skulle passe min nevø i dag. Jeg trak den til det yderste, og så gik jeg med. Øvbøv, jeg er bare en festabe og det skar mig i hjertet at kigge tilbage over skulderen og se alle vennerne skåle og grine inde i baren. PIV. Ja, det er hårdt, hva??

I morges lå der så en sms fra min bror, hvor han skrev, at børnepasningen var aflyst, fordi de hellere ville være derhjemme. Grrrrrrr.

Nå - men i dag har vi tvunget os selv til at gå en lille tur i sneen, men ellers er vi psykotisk trætte. Vores sind er lammede, kroppene udmattede og der er INGEN forbindelse mellem de to hjernehalv-dele, overhovedet! Det er umuligt at tænke een sammenhængende tanke.

Anbefaling til ægtefæller med tømmermænd og søvnmangel: Lad VÆRE med at forsøge at føre lange, meningsfulde samtaler. Det blir noget vrøvl og "du sagde" og "nej, DU sagde" og "det har jeg aldrig sagt" og "du har heller ALDRIG.." osv osv. Og ingen har en chance, for der er ikke TO brikker at rykke med. Bare la' vær! Gå i seng! Gør noget andet! lav manuelt arbejde, og ikke noget med store knive. Den er ikke længere!
Og lad for alt i verden være med at bukke under for alkohol-depressionens illusoriske tåger af utilstrækkelighed, formålsløshed og håbløshed. Det er rent blændværk, og væk igen i morgen. Det er bare fordi man brugte SÅ meget af sin sjov-kvote i går, at der ikke er noget tilbage til i dag. Man har stjålet lidt sjov på forhånd, og betaler dagen efter med et underskud.
Hvordan véd jeg dog alt det...? Hvad kan jeg sige? Jeg har forsket i det i mange år ;)

Så det må bare blive King Chicken og en film, eller noget. Jeg har aftenvagt i morgen, og glæder mig faktisk til at komme ud og være lidt produktiv igen :)

Suzy Q
- tak for en super dejlig weekend.

Ingen kommentarer: