04 marts 2006

Suzy siger: lang lørdag

Han er så betænksom, min nabo. Når han skal tidligt op og af sted hjemmefra kl. 7:45 på en lørdag morgen, så synes han lige at vi andre på vejen også skal have lidt ud af hans morgenfriskhed. Så han starter motoren på sin store ladvogn, og lader den stå og banke derud af i tomgang, de 20 minutter det tager ham at fjerne sneen fra hans hjørnegrunds fortov.

Der er nu ikke noget som en benzinmotor der står og buldrer, banker, ryster og klirrer med alt værktøjet oppe på ladet, og alene tanken om de mængder af CO2 der genereres, kan give enhvert menneske et dejligt, opkvikkende adrenalinchok. Så tak - vi kom alle tidligt op. Ikke ligge og drive dagen væk - heller ikke fridagene! *gggrrrrrrr*

Måtte Sukkermåsen tage min bil i morges, da han skulle ud og undervise? Jada.

Står jeg og mangler den nu? Ork ja. Men jeg vil så også mene, at det er uretfærdigt at spørge en fuldstændigt søvndrukken og dermed forsvarsløs pige, om lån af bil. Hvordan skal noget menneske skunne redegøre for deres lørdagsplaner, fredag nat halv-ét med hovedet på puden?
Den snedige rad.

I dag oplever jeg så, at et akut behov for Loppemarkeds-skattejagt har indfundet sig, og jeg må af sted. Problemet er ikke at tage af sted uden bil - problemet er at slæwe alle de uundværlige skatte med hjem igen - i bussen. Sådan et teaktræs-spisebord med hollandsk udtræk og seks stole koster vel også en dobbelt voksen med natbustillæg og det hele.

Men I AFTEN skal vi til koncert!! Jaja I ved godt hvem det er med - jeg har sagt det før. The Royal Highness spiller i Pumpehuset.
"Ahhrrrrmen er du ikke KUN så vild med deres musik, fordi der er noget venskabeligt bekendtskabs-agtigt ind over?" hører jeg alle mine skeptiske læsere spørge.
Ja, også jer i Grønland, Uganda og Sydafrika - og ikke mindst: dig i Andalusien! :)

Nej ikke kun. Jeg synes det er megafedt. Jeg havde også kunnet lide det, selvom der ikke var noget venskabeligt bekendtskabsagtigt ind over. Men så er det ikke sikkert jeg havde hørt om dem, endnu. Men se så, hvordan Suzy Says går ind og får en samfundsstøttende funktion: Vi (majestætisk pluralis) oplyser folket om de fede bands. Vi spreder gerne, og gratis, ordet. Så i stedet for at sidde og være skeptisk, så PRIS dig hellere lykkelig for hvad du sidder og læser! For om et halvt år, når alle dine venner går rundt og siger "ahrr hvaaaad har du hørt dem dér TRH" så kan du med god samvittighed (og forhåbentlig: bedrevidende mine) sige "Ork ja".

Nåmen det var et sidespring: En af musikanterne har fødselsdag i morgen, søndag, og på ægte rockmanér holdes der fest på en bar - i aften ved midnat. Han skal jo lige være færdig med at spille, ikk? *Gab* Suzy håber at mascaraen holder så længe. Pyhh det er hårdt at hænge ud med de unge, og spille ung.

I morgen kommer min nevø Thor. Han vil, for første gang i sit 6 mdrs lange liv, gerne passes af mig og Sukkermåsen, mens hans forældre snupper en bif herinde i hovedstaden. Så jeg må hellere holde lidt igen i aften, så Thor ikke skal se sin Faster med hele hovedet nede i den store, hvide porcelænsmikrofon, råbende på ulrik..
Jeg må sige til Sukkermåsen at han skal holde øje med mig, for hvis jeg først kommer op i omdrejninger, så drikker jeg alt hvad jeg kommer i nærheden af. Så bliver jeg rigtig knotten når han siger at vi skal hjem - lige mens jeg står og danser på klaveret, eller et eller andet - men dagen efter, så takker jeg ham igen og igen.

Suzy Q
- hav en god lørdag!

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Jeg vil bare lige gøre lidt reklame for loppemarkeder i nordjylland... JA JA JA, det er nok ikke så tit du kommer på de kanter, men så sønderjylland etc.. bare langt væk fra "storbyer". Jeg er selv vokset op i nordjylland, men bor nu i Århus. Men tager engang imellem hjem til mine forældre og på loppemarkeder. Fik 2 teaktræsborde det ene med hollandsk udtræk til den nette sum af 300,- og det ene er et stort spisebord med plads til 8.
stolene er blevet samlet efterhånden. Men med en stykpris på ca.30,-
Det var bare en idé, ved det er langt væk.

Irene