12 marts 2006

Suzy siger: Håndbog ønskes!

Jeg har efterlyst den før - den skal hedde "Voksenliv for Begyndere" og skal indeholde alle de vitale oplysninger man som gift, husejer, bilejer og medarbejder SKAL BRUGE!!

*Sprutte* JA! denne gang drejer det sig om min ... lad os bare kalde den "en bil", selv om jeg efterhånden er ved at tvivle alvorligt på den sag. NÅ - men pludselig onsdag aften begynder den at sige *SKURRE* i hele undervognen når man bremser. Indtil da havde den kun sagt *HVIIIIIN* hver gang man bremsede. Men nu altså også *SKURRE*, riiiiigtig ond lyd.
Spørger min ægtemand: "Hvad er det?"
Han trækker på sin absoLUT IKKE-bil-interesserede skulder og siger: "Pfft ved ikk".
(Mind mig lige om at jeg skal have købt nogle testosteron-indsprøjtninger til ham).
Jeg ringer til bror: "*skrig* Min bil siger *SKURRE* hvaskaman... hvordan? hvorhenne? hvorfor? hav? hva? hva?" [hiver efter vejret]
Bror siger: "Rooolig nu! Du skal have nye bremseklodser. Og du må ikke køre rundt med det dér, det ødelægger skiverne".

Skiverne?

Ringer, siddende i bil til 118 og råber: "HALLO!?!?! Jeg skal straks bruge nummeret på et suzuki-værksted i København!" Dame taster panisk og gir mig et nummer. Tvinger ægtemanden ved rattet til at huske de 4 første cifre - jeg husker de sidste 4. Jeg ringer op til Elmer på Jagtvej: "Hej. Det *SKURRER* i hele undervognen. Jeg skal have nye bremseklodser. Kan I dét?" Det mener han godt at de kan. Han giver mig en tid tirsdag morgen kl. 8. Jeg takker René mange gange. Han bemærker, at han altså hedder Johnny. PIS! Dér røg muligheden for at fedte sig til en tid mandag. Grrr.. "Der må da findes sådan et "drive-in"-værksted, hvor man bare holder i kø og så får lavet sine ting?!" raser jeg sammenbidt. Sukkermåsen ved ikke en hujende skid (altså: lige så meget som mig) om emnet, og kan derfor ikke svare.

Farvel mulighed for at tage bilen på arbejde hele weekenden hvor man virkelig har brug for den. Goddag metro, s-tog og bus :-/

Nå. Så betaler jeg fandenfløjtme 240,- for at tage en taxa på arbejde. Og velankommet, og rippet, på arbejde, fortæller jeg alle kollegerne (mænd) der naturligvis ved alt om biler og deres vedligehold, om min 120. irriterende bilhistorie. Hvorefter de med største selvfølgelighed svarer:

-"Hvorfor kørte du ikke bare ind til AGL på Frederikssundsvej? Dér holder man bare i kø og venter på sin tur, og så får man sine ting lavet."

[Suzy i koma og med fuldstændigt runde øjne] - "A? G? L?"

-"Ja!" [kollega trækker på skulder, vender håndflader opad og løfter øjenbryn: det universelle kropssprog for betydningen: "piece of cake"]

Ræser ind på hjemmeside www.agl.dk - Finder telefonnummer og åbningstider. Lørdag - åbent 9 - 13. Klokken var 14. Goddamn!! Ah said GODDAMN!

Kan I se hvad jeg mener??? Hvis bogen "Voksenliv for Begyndere" var skrevet, så kunne jeg jo slå op under "akut opståede bil-ting" og finde svaret dér!? Eller endnu bedre: min mand kunne slå op i den og fortælle mig svaret, og imponere mig med sin Verdensmands-alvidenhed. Men i stedet er tilværelsen sådan indrettet, at man absolut skal rage rundt i blinde og forsinke sig selv i een uendelighed, inden man finder noget brugbart.

I dag tog jeg metro, s-tog og bus for at komme på arbejde.
Det drejer sig om 14 km og det tog 1 time og 20 min. Ih. hvor. hyggeligt.

Nåmen så er det jo at man skal tænke ZEN osv og indse, at det nok var fordi De Højere Magter forsøgt at forhindre mig i at køre bil i denne weekend. Man kan ikke vide hvor mange ulykker jeg er blevet reddet for, fordi jeg tog det offentlige, vel? Nu skal jeg bare finde Elmer på jagtvej tirsdag morgen. Jeg er klaprende nervøs for jeg har (som bekendt) ingen stedsans og en alt for bogstavelig/kompliceret fortolkning af færdselsloven.

Suzy Q
- skal ha' nye klodser.

3 kommentarer:

Acq sagde ...

Stakkel.. Du kan glæde dig over at du ikke er den eneste i hele verden der ikke aner en dyt om sådan nogen ting, jeg havde reageret præcis på samme måde.

Uden Relevans sagde ...

Elmer kan altså først tirsdag...

Suzy Q sagde ...

acq: Åhr TAK, nogle gange føler jeg mig som den dummeste. Men det er jo nok værre for manden, for verden forlanger jo at HAN ved den slags, og det gør han så heller ikke.

morfar: Elmer kan først tirsdag. Ja. Kl. 8. Dvs jeg skal køre kl. 7.15. Dvs jeg skal op kl. 6. Det er jo TORTUR!