27 marts 2006

Suzy siger: dårlige ideer, gode gaver og tomme ord

Ja, jeg skal ikke gøre mig klog, men for mig virker det oplagt at der er et par ting der bare grundlæggende set er ting man kan gøre, som man på forhånd godt kan forudse konsekvenserne af. Man gi'r ikke et barn på en hvid lærredssofa en rød sprittusch; man siger ikke "dét her styrer du bare, jeg ved ingenting om det, og du sender bare en regning" til en håndværker; og man stiller ikke en flaske cognac foran Suzy Q på den mørke side af midnat.

Som Sawyer (det dumme og psykotisk lækre svin) sagde for 10 minutter siden i denne Højhellige Mandags Andagt:
"A tiger doesn't choose it's stripes. You are what you are".

Det ville være meget unaturligt, måske direkte naturstridigt, om der ikke kom røde striber på sofaen, et par extra timer og reservedele på regningen, samt et par fadæser* og en dybt smadret søndag ud af ovenstående dårlige ideer.
Ja, jeg er hvad jeg er; nogle gange ville man bare så gerne være en smart, elegant sort panther med tjek på det hele og aldrig en pote på den forkerte gren; men så vågner man op og erkender at der stadig er store, grove tigerstriber over det hele og éns hoved er på størrelse med et 28'' fjernsyn. Det er ikk yndigt, men det er hvad man er.


Og en sidste ting:
Hvad synes I om sådan nogle her (billedet)? Altså, ikke lige præcis dem her, men meget-meget lig dem her?
Hvad mener du med "Hvad ER det?" Tag kølemasken af øjenpartiet, Morfar, det er manchet-knapper, ikk?
Nu med rav i - det sku være hipt igen.

De er på vej til en 40-års fødselar og de er købt, så det er ikke NU I skal sige "arj det går altså ikke.." vel.. ? ;)
Og bare rolig; han får også sådan en:



Det var alt for nu, det er mandag og jeg aner ikke hvad jeg skal bruge mit liv til, hvis noget overhovedet. Sådan er det stort set altid om mandagen. Jeg er uduelig, modløs, grim og pinlig om mandagen, livet har ingen mening, gud har forladt mig, osv osv.. Det er først henad torsdag-fredag-lørdag at storhedsvanviddet sætter ind og Suzy er on TOP OF THE WOOORLD med venner, job, mening, formål og Gud igen.
Lige nu har jeg kun en :-P til overs for den naive type. Bare rolig; jeg er ikke psyko-nede, jeg er bare *tom*. Det er mandag.

Suzy Q
- striped.

*Fandt de sms'er jeg havde skudt af sted under the influence lørdag aften. Jeg har tilsyneladende fortalt en kvindelig bekendt som jeg næsten aldrig ser, at jeg elskede hende; sagt til min ven Jaques at selvom han er i udlandet, så skal han alligevel besøge mig d. 15. april; og fortalt en mand jeg næsten ikke kender, og som ikke kender mig og derfor ikke aner hvor beskeden kommer fra, at han er "en rock-helgen". Skyd mig.

2 kommentarer:

Anetq sagde ...

HAHA, glad for at høre (på dén der jeg griner MED dig, ikke AD dig), at der er andre, der har haft en lige så rådden mandag som mig ;) Resten af ugen kan kun blive bedre!

Suzy Q sagde ...

anetq: Ja det var en pænt skidt mandag ;) Jeg ser SÅ meget frem til fx "onsdag" eller noget andet mere realistisk.