11 februar 2006

Suzy siger: weekend

Hm... kom hjem fra arbejde i går, for at inspicere resultatet af 2.dagens arbejde fra håndværkers side - på den opgave, som angiveligt kun ville tage een dag.... Det var ikke færdigt. Men de kommer mandag og gør det færdigt. Okææææææææiiiiiii?
Nevermind, det er supersuperflot det de har lavet, jeg har ikke noget at udsætte. Jo een lille ting, hvor man tænker "Sig mig: har håndværkere INGEN sans, selv?" Vi får installeret radiator under vindueskarm, foran hvilken sofaen står til daglig - og så har VVS'eren sat termostaten på, så den står UD i rummet og ikke følger linien under vindueskarmen - med det resultat at sofaen nu står 10 cm fra vindueskarmen, hvilket ser nooooget mærkeligt ud. Som om nogen har rykket sofaen ud fra væggen, og glemt at skubbe den ind igen. Nå, de må bare lave det om. Det giver jo ingen mening.

Jeg har for længst modtaget en invitation til en fødselsdagsmiddag, der afholdes i aften. Og selv om jeg ikke er stolt af det, så må jeg med blussende kinder indrømme, at jeg har gået og fedtspillet og ikke svaret tilbage - for selv om jeg gerne ville til fødselsdagen (det plejer at være OVER-hyggeligt) så ville jeg egentlig hellere mødes med rock-svin-vennerne og se Melodi Grand-prix og drikke og håne fjernsynet. Jeg havde lyst til noget brovtent, ikk? Men da fødselsdags-værtinden så ringede og sagde "Øh kommer du eller hvad? Du må egentlig godt svare!!" blev jeg så brødebetynget at jeg prompte svarede "JA SELVFØLGELIG KOMMER JEG, UNDSKYLD".
Sekundet senere tikkede opfordringer fra grandprix-fans ind: "Hva så, skal vi ha nogen drinks" og i dén dur... argh..

NÅ - men jeg vil jo også gerne til denne her fødselsdag.. Der kommer altid de samme 8 powerdamer, det er en tradition vi har, at mødes til denne fødselsdag. Vi ses ikke alle til daglig - kun hos denne værtinde til jul, fødselsdag og Påske. Som regel snakker, drikker og skriger vi af grin fra start til slut. SÅ selvfølgelig giver ægte menneskelig kontakt flere vitaminer i mit liv, end fjernsyn og alkohol - som bare er en del af mit værn mod verden. Og det er vist på tide at jeg kommer ud i den (verden altså), og blander mig, gør mig synlig, giver lidt af mig selv, risikerer noget. (HOV - det er en større arbejdsmæssig overvejelse jeg går og tumler med for tiden, den hører vist til et andet sted.)

Så i dag er det min forkælede og fornøjelige pligt at gå ud og finde en fødselsdagsgave, tage bad og pænt tøj på, og tage af sted til middag :-) Jeg er en heldig kartoffel.

Suzy Q
- tager nu bad bag forhæng. Det tog kun et år.

2 kommentarer:

Godt-Nok-Ikke-Rocksvin-Men-Gramprifan-Suzy-Hang-Around sagde ...

Ja, sådan kan det gå, NYD den fødselsdag. Skal nok sørge for fyldigt referat af grampri så du RIGTIGT kan ærgre dig :->

Suzy Q sagde ...

SHA: men du er et dejligt pop-svin!! og de er lige så gode! ... jeg ærger mig nu ikke over grand prix'et. UTROligt at jeg kan bilde mig selv ind, at en tv-aften kan konkurrere med rigtige mennesker. NU stoooorrrrpper det! ;)