25 februar 2006

Suzy siger: power-reception

Var til afskeds-reception for kollega der har fået nyt, fedt job i en anden virksomhed. Det startede kl. 15, jeg var der 10 minutter over, og på det tidspunkt havde jeg fået morgenmad og morgenbad 2 timer før. Jeg havde sovet elendigt efter min aftenvagt i torsdags, men jeg VILLE til den reception, for det var en god kollega der holdt op.

Jeg kom hjem kl. 3 i nat, plakatfuld og på rulleskøjter. Det var en af de dér skideskægge aftener der bare udvikler sig, og pludselig står man med lidt uventet kollega-kombination, nogle nørdede musiker-typer, rock & roll og en ordentlig bøhmand på, på en meget mystisk bodega på HC Ørstedsvej. SKØNT!!

Jeg er så godt kone-opdraget af vores samfund og mine egne tvangstanker, at jeg næsten pr automatik var ved at sige "ellers tak, jeg må hellere se at komme hjemad" hver eneste gang jeg blev spurgt om jeg ville med videre. Fordi jeg vidste at min mand var hjemme, helt alene - så følte jeg et eller andet hemmeligt sted indeni, at det var småtarveligt af mig at være ude og ha' det skægt - uden at vide hvornår jeg gad at komme hjem. Men jeg tvang mig selv til at sige "okay!" hver gang, fordi jeg ville jo gerne! Bare lade tingene ske og flyde lidt med, ikk? Det var næsten berusende i sig selv :-)

Til sidst havde jeg sendt så mange "Nå, nu blir det lidt senere, for nu går vi [der og derhen]"-sms'er til Sukkermåsen, at han til sidst sms'ede til mig: "GÅ NU BARE UD OG HYG DIG!!!"

Det gjorde jeg så. Fra kl. 15 til halv-tre i nat fik jeg intet andet i mavsen end øl, øl øl, bitter, øl, øl, øl, og gin-tonic - og en håndfuld peanuts.

Så ud over at jeg fik sagt farvel til en kollega, så måtte jeg altså også tage afsked med en 3-4 hundrede hjerneceller, og konsonanterne s og k. Men lige inden jeg også mistede de sidste fin-motoriske evner nåede jeg dog at praje en taxa, så Fruen kunne komme hjem med værdighed.

Og i dag jeg har ikke skyggen af tømmermænd!?!? Der er HELT sikkert magi på spil.

Suzy Q
- gør alting grundigt. Selv receptioner.

2 kommentarer:

Carina sagde ...

Fejt, jeg lavede noget af det samme; hov vi kan lige tage en øl på a-vej på vej hjem og efter et par SMSer med indholdet; arj nu er det altså min tur til at gi øl så kom jeg alt for sent hjem og jeg har ikke været forskånet for tømmermænd, puhhh hele dagen har været ødelag(det er godt nok også unfair at sælge ½ l leffe fad til 15 kr)

Suzy Q sagde ...

carina: okay, tømmermændene ramte mig her til aften, måtte lige have en time på langs. Men stadig: ingen kvalme og hovedpine osv. Det er utroligt.