08 februar 2006

Suzy siger: Massakre!

Jeg ved ikke hvad den broccoli havde gjort Sukkermåsen.

Men I går sad jeg jo inde i sofaen og var ynkelig, og gad ikke lave mad eller noget. Så han var selv i køkkenet, hvor han rumsterede med noget grej, og så kom ind i stuen med en skålfuld ruskomsnusk, som han hyggede sig med.

Senere på aftenen, da Jane Tennison var lige om hjørnet i mit fjernsyn, var jeg blevet sulten. Så jeg gik lige i køkkenet for at hente mig en skålfuld Carte D'Or light chokolade (som i øvrigt er et meget nærende og passende aftenmåltid *host*).

Jeg fik et chok! Ud over køkkenbordet lå en massakreret broccoli! Nogen havde dræbt, slagtet, parteret og splittet den ad - og efterladt den til at rådne i sin egen elendighed.


Det var tydeligt at der havde fundet en drabelig kamp sted. Det må have været en svært provokerende broccoli, der fortjente sådan en medfart. Rigtig latterlig, har den sikkert været. Og så har den bare fået kniven, du!

Han sad lisså sødt og roligt inde på sit kontor og lod som ingenting - så jeg turde ikke rigtig spørge hvad der egentlig var foregået. Der er jo ingen grund til at puste til flammen og starte en brand, vel? Så jeg valgte bare at dokumentere drabet, og så ellers liste af med beviserne. Ind til Jane Tennison.



Suzy Q
- Private Eye

Ingen kommentarer: