28 februar 2006

Suzy siger: Ægtefælden klapper!

Sukkermåsen og jeg sidder og spiser morgenmad. Ved hver vores dækkeserviet sidder vi lige så nydeligt. Jeg morgenstener, han er frisk fra løbeturen.
Jeg slubrer min stimulerende (og derved giftige) kaffe og knaser mit knækbrød (der indeholder hvede og derfor også er gift for legemet)..
Han skovler ske-fulde af ernæringskorrekt og tarmflora-fremmende morgengrød i sit veltrimmede legeme.

På et fordøjelsesmæssigt gavnligt tidspunkt i hans måltid, river han den ene af sine to daglige pakker med vitaminpiller (den anden skal han have i aften) op, og sluger herlighederne. Den lille naturligt nedbrydelige emballage-fætter ligger på dækkeservietten.

Som den ALTID GØR!! Og så kan jeg fjerne den, når jeg render og rydder op inden jeg skal på aftenvagt. Jeg har været lettere irriteret over det et stykke tid - han efterlader sig et spor af vitamin-emballager overalt, og det er ikke særlig tit at han husker at fjerne dem. Så jeg siger bare: "Gider du ikke at huske at fjerne den dér?"
Jeg har næsten ikke talt færdigt før han, forudsigeligt svarer: "Detgørjegogså!" Efter halvandet sekunds selvransagelse siger han: "Det gør jeg næsten altid - det er en meget sjælden gang imellem at jeg glemmer det!".
Jeg gider slet ikke at svare. Han ser dem jo ikke når de ligger der, de små iturevne pakker, ellers glemte han dem jo ikke. Jeg gider slet ikke at sige "du glemmer dem tit" osv osv. fordi
1) vi bliver ikke enige og
2) så begynder han at opremse hvad JEG glemmer. Som om det ændrer faktum omkring hans forglemmelse!?!
3) SÅ irriteret er jeg heller ikke over det. Jeg fjerner dem jo bare. Det var bare nemmere om han lige gjorde det selv, sammen med tallerknen, fx. Men okay. Pyt med DET! :)

Så løber vi rundt og går i bad og tar tøj på, og han råber "Jeg går nuuuuuuuuuuu" og laver kysselyde og jeg løber og ud nøsser og køsser og krammer "Ha' en god dag, Baby!!" råber jeg efter ham og vinker og smiler.

Så lukker jeg yderdøren, og da jeg kommer fra entreen og ind i stuen falder mit øje på spisebordet (for jeg vil ha resten af min kaffe) og hvad ser jeg? Oh yeah! Vitamin-emballage.

Nu synes jeg jo at ægteskaber er til for at more sig over, så vi kan lisså godt få noget spas ud af det.. så jeg griber papir, saks og tusch - og så får han sig et godt grin når han kommer hjem i aften (og jeg kan gå og klukke hele dagen på arbejdet, ved tanken om hans fjæs når han ser spisebordet):




Det kan godt være at det er ham der har den perfekte krop, med vitaminer susende rundt i blodet, hovedet fuldt af drømme og visioner; men det er mig der har håret, jordforbindelsen, humoren og det juridiske geni!!! HA!

Suzy Q
- Mua-hahahahaaaaaaaaaaahr!

4 kommentarer:

Ulla sagde ...

Genial ide! Men bare for at være pernittengryn, så staves det altså "exhibit". I rest my case.

Suzy Q sagde ...

Ja det er sguda også rigtig!! HAHAHA så ligger der nok en pil til mig med "Exhibit B" på, når jeg kommer hjem *GGG*

Henning sagde ...

Herligt - hvor er du heldig at have sådan en installation derhjemme... :-o

Pernille sagde ...

Lige i skabet, Suzy!! Deler selv køkken (dog ikke seng...) med en rigtig sød fyr, som dog osse laver netop denne brøler hver eneste dag. Han kan da få den her post lige i snotten, kan han! :-D