19 februar 2006

Suzy siger: Form eller indhold

Hvad sker der for Madonna? Har hun bare valgt at bære lycra-gymnastikdragt 24/7? Hvis hun er på vej til opvisnings-stævne i Nr.Jernløse-hallen, så har hun altså glemt sine plat-sokker*.

Jeg sad og zappede i går aftes og faldt over hendes nye video "Sorry" og så hende vride sig og (undskyld sproget, men det var altså sådan det var) stikke skrævet op i linsen i een uendelighed. Og så dét der med benene helt op om nakken? Jezz, hun laver garanteret også nogle killer knibeøvelser, der bare aggressivt springer valnødderne over, og går direkte til at knække kokosnødder -
* KRUNCH *

Altså. Suzy var faktisk mega Madonna-fan, dengang det var noget med store chiffon-sløjfer i håret, armbånd op til albuen og lidt i neonfarver. Jojo.. jeg tilbragte alle mine teenage-år med et guldbarber-blad som eneste dekoration i højre øreflip. Og det fine ved dét var, at det snildt kunne kombineres med min Depeche Mode-besættelse. AttiTYde, ikk? Men jeg stod altså fuldstændigt AF Madonna-tingen efter S/M-perioden. Alt siden cowboyhatten har jeg ikke gidet.

Men hvorfor? Fordi jeg synes bare at musikken har været *stikker tungen ud og laver pruttelyd* Og så hører jeg mange sige: "Ahrmen hun er bare så SEJ". Jaja, det var hun også DENgang der lissom var håndspillede instrumenter ind over. Men nu er det hele bare blevet sådan et stort udstyrsstykke. Er hun geisha, cowboy eller medlem af ABBA? Jeg er bedøvende ligeglad med hvordan hun ser ud. Jeg vil høre anstrengelserne der er lagt i at skrive et godt stykke musik.

Inden I lyncher mig, hardcorefans, så vil jeg gerne indrømme at jeg ind i mellem godt kan lide sangen "Ray of Light". Men jeg fastholder at "Die another day" var en skan-DAH-le!

Jeg kan bare ikke tage alvorligt UDlukkende at bedømme nogen på deres udseende. Jeg ved godt at jeg selv har kamp-savlet over Josh fra LOST, men det falder så sammen med, at jeg synes at manden spiller røven ud af bukserne, sådan skuespiller-wise.

Nåmen.. nu har jeg rodet mig ud et sted hvor jeg ikke kan bunde. Hun er sikkert meget sej, Madonna. Jeg kan bare ikke holde ud at høre på alt det dåse-musik, og se på alt det lir og blændværk.

Suzy Q
- sur og rastløs og sikkert også misundelig.


* Gymnastik-fodbeklædning med sin storhedstid i '70-erne - der lå et par i ethvert barns gymnastik-pose**. En enten rød eller blå "sok" i noget tykt kunststof, der for sålens vedkommende er dyppet i gummi, således at sokken er skridsikker.
**En slags hjemmesyet gymnastik-taske, med bindebånd for oven og noget snoreværk der gjorde, at barnet kunne bære posen på ryggen. Som regel indeholdende gymnastikdragt og platsokker*; børn fra finere hjem kunne også finde et håndklæde dernede.

6 kommentarer:

julie sagde ...

Søde suzy - hop lige med op på beatet! Det er DØD moderne med gymnastiktøj! Jeg har set et par hæklede orange gymnastiksko til over 2000 kr. i det nye nummer af Eurowoman. Hahahaha - jeg kan ikke helt holde op med at grine igen, hver gang jeg kommer til at tænke på det :-)

Suzy Q sagde ...

Juliet: netop dérfor er jeg ikke oppe på det beat LOL

Uden Relevans sagde ...

MAdonna?? Hvem er det??

Anetq sagde ...

Jeg kan kun erklære mig enig: Madonna er lam (det har hun så altid været i min bog, men jeg vil da gerne indrømme at have danset til de gamle i en brandert)- og hvad har det så at gøre med, at Josh fra Lost er kamp-lækker? - Han reddede da flere af mine dage på den øde ø i atlanterhavet (Island), hvor alle mænd er enten a) store blonde & firkantede eller b) små mørkhårede og alfeagtige. Hvadenten de var af type A eller B var de fleste temmeligt kedelige & trælse. Men så havde jeg de første 18 afsnit af Josh, undskyld Lost på DVD ;)

Sooz sagde ...

Arhh altså lige HVOR politisk korrekte 'hip-yt-agtige' kan I blive, mand. Madonna er da for fed. Ja ok, så er hun ikke så meget til tråd og klaver og hvad kalder man det ... rigtige instrumenter, men sådan er tiden jo - også. Jeg er helt enig Die another day var bloody awful men stort set resten af pladen var for fed og hendes nye CD er også fantastisk. Ufatteligt velproduceret, intet overladt til tilfældighederne, med mindre det skal lyde sådan. OK så er det ikke noget man sidder og lytter til, men det er fedt at danse rundt i stuen til mens man laver de der øvelser der skal holde en slank i midten af 30'erne.

Nu har jeg ikke set den dersens video - i det hele taget ser jeg ikke videoer - ikke at jeg ikke ville ...

Jeg har CDen though og jeg synes altså at den er god.

KNus fra
Pop-tøs eller bare kvalitetsbevidst populærmusiks-nyder!?

Anonym sagde ...

"Håndspillede instrumenter" ? Kom ind i kampen og nævn mig bare 5 stk Madonna produktioner der er baseret på såkaldte "håndspillede instrumenter" ! ! ! Madonnas musikalske produktioner har ALLE DAGE siden hendes karriere begyndte været baseret på elektroniske lydflader, synthesizers m.v. ! Sikke dog et afsindig dårlig argument. Gør dit research bare nogenlunde ordentligt en anden gang. Så kan det være at du bliver taget tilnærmelsesvis alvorligt en anden gang. Tsk tsk tsk