11 februar 2006

Suzy siger: Erantis og medicinskab

Hvad skuer mit øje? Netop hjemvendt fra mini-gåtur, spotter jeg en erantis i min køkkenhave!! Hvor ville jeg dog ønske at jeg havde den slags vilje og livskraft..

Jeg tog et billede af den - med en flaske Selak hvidvin og et rustfrit medicinskab med meleret glasrude under armen - mit rov fra Netto. Sukkermåsen bliver tosset - for jeg har lige købt et medicinskab i dyre domme, men i chrom og med spejllåge, og det står ude på vaskemaskinen og er ikke blevet hængt op. For det eneste sted det kan hænge, er over toilettet. Og så kom jeg i tanker om, at når mænd så står og tisser (for det gør de jo), så kommer de så til at stå og spejle sig, samtidig.

Ikke at det er noget problem for Sukkermåsen, for som den blondane * [sic] han er, så kan han spejle sig til enhver tid - uden problemer. Han kan få flere timer til at gå på den måde. Men nu er det jo mig der gør rent rundt om dasset, og jeg vil altså ikke have flere vådeskud (høhø) end højst nødvendigt. Og hvis han først står dér og bliver forgabt i sit uudgrundelige og guddommelige selv, så kan han sgu ikke huske at styre sine samtidige og mere jordnære finmekaniske gøremål.

Da jeg så så det rustfri-stål-med-melere-glas-rude-med-kors-i skab i Netto - så købte jeg også det. Ja, og hvidvinen er fordi jeg skal ud i aften. Til powertøsefødselsdagsmiddag.

Suzy Q
- lidt for glad for æsker, boxe, skrin og små skabe og den slags.

* han-blondine

4 kommentarer:

julie sagde ...

Jeg er stor stor fan af erantisser. Eranti? Eranta? Nåmmen de der små tis-blomster. Det er den slags jeg hader, ved at bo på stenbroen og på 4. sal - man opdager ikke foråret, før det nærmest er for sent, og man står med uldfrakke på i 18 graders varme.

Pedrsn™ sagde ...

Årh hvad.. hvor jeg er misundelig på dig der har total forår hjemme i haven..

Rygterne sir - at på Lolland har den famøse vintergæk allerede pippet frem i en uges tid! ..

Suzy Q sagde ...

julie: Jamen så du jo ha nogen i potter ;)

pedrsn: Dejligt at se dig igen! Ja det er dejligt med en Erantis - men jeg må så sige, at det er en enkelt modig plante der sidder som ensom majestæt, der hvor der plejer at stå radisser. Det er ikke som om at det pibler op ad jorden - endnu :) Men mon ikke det er lige om hjørnet??? :)

Pedrsn™ sagde ...

naharj - jeg havde den også mistænkt for at være en lone rider... en rebel.. en wannabe forårsbebuder :D Har været ude at kigge nøje på mine mange hektar... og jov der er lidt spor af vintergæk. Altså.. deres grønne bladværk. For de hvide hoveder har de ski ikke tænkt sig at stikke frem.. endnu.

Det ER lige om hjørnet!! Dér!